Hypnotisören

Datum: 2009-09-01 Tid: 19:15:25



Har nu sträckläst den här boken "Hypnotisören" av Lars Kepler.

Om boken:
I ett omklädningsrum på en idrottsplats i Tumba utanför Stockholm hittas en man brutalt mördad. Sedan återfinns hans fru och dotter lika besinningslöst ihjälhuggna i familjens radhus. Avsikten tycks ha varit att utplåna hela familjen.
Men sonen överlever, svårt skadad, och när kriminalkommissarie Joona Linna förstår att det finns ännu en familjemedlem kvar i livet, en syster, inser han vikten av att hitta henne innan mördaren gör det.
Sonen svävar in och ut ur medvetslöshet, och för att kunna skynda på förhörsprocessen tar Joona Linna kontakt med läkaren Erik Maria Bark och övertalar honom att hypnotisera pojken för att få en bild av händelseförloppet.
Därmed bryter Erik Maria Bark sitt gamla löfte att aldrig mer hypnotisera och en skrämmande kedja av händelser tar obevekligt sin början.

Så tyckte jag:
Det var länge sedan jag läste en så här spännande bok, redan från första sidan så var jag fast. En riktigt nagelbitare, många gånger i boken så slår mitt hjärta dubbelslag för att den är så spännande. Jag hade väldigt svårt att lägga ifrån mig den, jag ville bara vända blad och läsa vidare om vad som skulle hända.
En välskriven bok som är mycket bra från början till slut. Rekommenderar verkligen den här boken.

+++++


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback