En soft söndag

Datum: 2009-09-06 Tid: 23:59:24

Hade kunnat legat kvar i sängen hur länge som helst idag, kände mig så trött och seg. Men Magnus var hungrig och skulle kliva upp så då var det bara att stiga upp för mig med.
Hade planer på att ta en långpromenad i det fina vädret men eftersom jag inte var i toppform så stannade vi hemma.

Åkte in till Söder en sväng och drack en varm choklad på Café Baresso sen åkte vi hem och så var det bara att gå i väg till Västertorp skolan för infomöte.
Mötet höll på i ca 2 tim....vi fick veta om det mesta när det gäller att omvandla en hyresrätt till bostadsrätt osv. Vi skulle bara tjäna på det, vi skulle få stambyte snabbare, billigare månadsavgift, få renovera och göra vad man vill osv. Jag hoppas verkligen att vi får köpa loss våran lägenhet, för då åker både kök och badrum ut och alla golv.
Den 15 nov är dagen då beslutet ska tas och vi ska rösta i oktober....spännande!
Så får vi se om vi renoverar och säljer el om vi renoverar och bor kvar ett tag till.....

När vi kom hem hjälptes vi åt i köket och lagade middag. Sen tittade på "Ensam mamma söker" på 3.an. Älskar det programet, de har fått tag i härliga personer. Ska bli intressant att följa i höst, se vem som tar vem och hur de blir i framtiden osv.



Sedan blev det söndagsfilm som vanligt, vi såg filmen " Linje 123 kapad" med John Travolta och Denzel Washington.



Om filmen:
Män med vapen kapar ett tunnelbanetåg i New York och håller alla passagerar som gisslan mot en lösensumma. En helt vanlig dag för jobbfördelaren Walter Garber vänds upp och ned och han ställs nu ansikte mot ansikte mot hjärnan bakom kapningen.

Så tyckte jag:
En spännande thriller som gärna fått varit lite längre. Det hade gärna fått hända lite mera och inte vara slut så fort. Bra skådisar, jag gillar både John Travolta som the bad guy och Denzel Washington. Hade nog velat se den på bio.

+++

Nu väntar sängen...för imorgon bitti är det gymet som gäller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback