KanelbullensDag

Datum: 2009-10-04 Tid: 21:48:50

Då var det söndag igen då.....sov till 09.15 då var det dags att upp och hoppa för att hinna med att bleka Helenas tänder innan hon skulle åka hem till Bollnäs igen.
Klockan 11.20 infann vi oss på Salongen, ställde ordning allt och sedan körde vi igång. Allt gick jättebra för mig även om Helena satt i stolen och vred på sig pga panik mm.
Resultatet såg riktigt bra ut även om det tar ca 2-3 dagar innan den rätta nyansen syns, när man sköljt munnen med flour både morgon och kväll. Det blev lite stressigt så hon spramg till t-banan för att åka in till centralen medans jag var kvar och städade osv. Hoppas att hon blev nöjd med resultatet även om hon fick ont i munnen och tandköttet efteråt. Men det är en vanligt bieffekt efter tandblekning, men brukar vanligtvis försvinna efter 24 tim beroende på hur känslig man är.

Körde pappa till Skavsta/Nyköping idag, han skulle flyga till Tyskland och köpa en husbil igen. På vägen hem så hamnade jag så klart i bilköer vid Södertälje, idioterna kan ju inte köra bil. Vad är problemet? Bara för att det blir vägarbete så behöver inte trafiken stannas upp när det står 70km/tim på vägen.....men alla kan ju inte vara lika bra på att köra bil som mig =)

Idag har aptiten varit noll, har knappt ätit alls. Har stoppat i mig något litet då och då för att jag vet att jag måste. De där tabletterna reductil verkar riktigt bra, de ska ju minska både sötsug och hunger. Men jag trodde inte att jag skulle reagera så starkt på dem. Kanske blir en extra effekt med hjälp av levaxinet? Otroligt att jag orkar hålla igång så som jag gör med så lite energi/mat i kroppen.
En biverkning som är jobbig är muntorrhet, får ha något med mig att dricka hela tiden eller tugga tuggummi för att inte torka igen helt i munnen.
Men jag ska inte klaga, jag har ju fått detta utskrivet för att det ska hjälpa mig osv....och det kommer det säkert att göra =)

Har nyss tittat på Ensam Mamma Söker, åh vad gillar det programmet, jag blir så glad när jag tittar på det. Och det kan ju behövas nu när man sitter här ensam i sängen och ute är det mörkt och trist.
Funderar på om jag ska krypa till sängs och läsa lite ur boken "Luftslottet som sprängdes", det har inte blivit så mycket läst i helgen när Helena har varit här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback