Julreklamfilminspelning för Ikea

Datum: 2009-10-23 Tid: 11:19:08

Idag är reklamfilm som står på jobbschemat, skulle vara på plats i Stockholms filmhus kl 08.30 för samling. Men pga signalfel i t-banan så gick hela min resa i slowmotion, så jag blev en kvart sen men det gjorde ju ingenting. För när jag kom fram så var ändå ingenting färdigt när det gäller ljussättning, rigg osv. Plus att jag skulle sminka en pojke som var 6 år, inte direkt mycket att göra. Lite tunn foundation, puder och rosiga kinder så var han klar, det tog inte ens 5 min. Hade ju köpt 2 olika skägg, ett silver/vitt (Coca-cola tomte) för 459:- samt ett riktigt fejkvitt krulligt tomteskägg i syntet för 149:-. Vilket tror ni att byrån väljer? Det för 149:- så klart.....hmmm, så typiskt, och inte får jag lämna tillbaka det andra heller. Tur att det inte var mina pengar utan budgeten som jag fått till att köpa skägg mm.
Tror inte att vi började ta första bild för än klockan var halv ett =( och då har man suttit där i studion och inte haft någonting att göra i flera tim när man kunnat legat kvar hemma i sängen i några tim till. Värst är det nog för lillkillen Rasmus, dagens skådis. Han är 6 år, klev upp kl 06.00 i morse och detta kommer att bli en lång dag. Tur att det finns socker som får honom att hålla igång, godis, kakor, läsk, frukt mm....
När vi väl satte igång att filmade så gick det jättebra, Rasmus var jätteduktig framför kameran...inte illa för en 6-åring.

Klockan 18.30 så var vi klara.....och jag hade sån tur att min älskling kom och hämtade mig. Skönt att slippa gå långt med all packning plus att mina fötter värker efter att ha stått upp i flera tim i höga stövlar med klack. Jag vet...jag får skylla mig själv, men man vill ju se bra ut också ;)

När vi kom hem så hoppade jag in i duschen medans Magnus lagade mat, vilken ängel han är min baby. Han bjöd på fläskfilé med ugnsgrönsaker och chilibea, en stor favorit hos mig...Mmmm!
Tittade på "Arga snickaren", han är ju så bra...och vad duktiga de är allihopa, de skulle gärna få komma hem till mig och hjälpa till den dagen jag och Magnus köper ett hus. 
Kröp sedan ner i sängen och då fick jag en halvtimmes massage....åh så skönt, gud vad han skämmer bort mig! Lyx i like!


Kommentarer
Postat av: Sara

Då kan jag alltså dra slutsatsen att Krille, den lilla lymeln, försöker smita. Ne, nu jävlar asså...



Tänkte på din trötthet. Vill inte skrämma upp dig, men har du kollat så att du inte är gravid eller så?

2009-10-23 | 16:23:21
URL: http://boddanslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback