Biokväll

Datum: 2009-10-08 Tid: 18:25:33

Klockan 19.30 åkte jag in till stan och mötte upp Jerrie. Vi har inte träffats på snart 1 år, så det ska bli trevligt.
Vi åt middag på Kungshallarna, jag åt en nachotallrik.
Sedan blev det bio på SF Sergel, vi såg filmen "Prinsessa".



Efter det så följde Jerrie med hem, softade och pratade en massa gamla tokiga minnen från förr i tiden. Vi tittade även på sista avsnittet av "Svenska Hollywoodfruar". De är ju så underbara....StigMake Up Store tycker att jag är Bollnäs "Anna Anka!, undrar vad han menar med det? ;) haha.... Min favorit bland fruarna är Maria Montazami.






Om filmen:
I en hopplös småstad någonstans i Sverige bor Maja, 18 år. Hennes högsta och enda dröm är att bli skådespelare. Hon vill stå i centrum - att alla ska se HENNE, se den vackra människa hon är inuti. Det är bara lite svårt att se. Maja är kraftigt överviktig, klumpig och helt utan social kompetens... Vi får följa Maja och hennes kamp att förverkliga sina drömmar under sista terminen på gymnasiet. Det är en komisk skildring med tragiska inslag, om fördomarna man möts av när man har "fel" utseende, om att hitta den styrka och självkänsla som behövs för att verkligen lyckas och slutligen stå i centrum - men då på sina egna villkor.

Så tyckte jag:
En bra feelgood film. Avhandlar den ständiga strävan av att vara den vi vill vara, bli sedd för den fantastiska person man är och göra vad som helst för att uppnå sina drömmar. Starkt agerande från huvudrollerna. Borde visas i skolan för alla ungdomar, kanske skulle de få sig en tankeställare.

+++


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback