En hektisk dag

Datum: 2009-10-29 Tid: 18:25:07
Idag är ingen bra dag...idag åker min älskade Magnus upp till helvetet igen. Ångest! Men jag ska försöka tänka positivt, att den 22 dec kommer han hem för att vara hemma hela julen o nyår och sedan är det bara några dagar kvar till hans examen den 15 jan...åh vad jag längtar! Men självklart kommer vi att ses snart igen, men den här gången blir det lite längre mellan gångerna, ca 2-3 veckor =(
Körde Magnus till arlanda, hans flyg skulle lyfta kl 11.15...som vanligt så blev det ett tårfyllt farväl.

Åkte sedan raka vägen hem, ställde bilen på parkeringen och tog t-banan in till stan. Kl 13.00 så hade jag tid hos Aina på Kosmetisk Kirurgi =) Jag var där i ca 2 tim....vi hade en hel del att prata om. Det är alltid lika trevligt att vara där ;) Fick mycket bra besked, så jag var mycket glad när jag gick där ifrån.

Köpte med mig lite blommor hem till mor och far, de har ju så mycket fint och till bra pris där.
Tog tåget hem igen och hoppade in i bilen igen för att hinna förbi arbetsförmedlingen och prata med dem, övertala dem att jag inte ska ha något annat jobb än det jag håller på med. Han tyckte att jag skulle bredda mig, utbilda mig mer inom skönhet. Har funderat en hel del på det tidigare, och någon som snart är på gång är en kurs i fransförlängning. Sedan så tycker folk i min omgivning att massage också vore något att satsa på, ska kolla upp lite olika alternativ så får vi se i framtiden. Man är ju fortfarande ung, så ingen brådis här inte =)

Sprang in på Din Sko och köpte ett par skor till mamma som hon ringde och bad mig göra. Sedan skyndade jag mig hem och packade in allt i bilen för att åka norrut, till mamma och pappa i Bollnäs.
Hamnade så klart i köerna, men det visste jag ju redan eftersom klockan var 17 när jag åkte. Bilresan upp gick jättebra, hade sällskap av Magnus i telefonen sen blev det hög musik och sång i bilen =) för att hålla mig vaken i mörkret och efter en stressig dag med en massa fläng hit och dit.

Har inte varit i Bollnäs på 2 mån, så det var riktigt skönt att komma hem till mamma och pappa. Bli ompysslad och bortskämd.....
Det är alltid så lugnt och skönt att vara hemma hos mor och far, man kan slappna av, inte känna några måsten, bara softa och gotta sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback