Tv-kväll i soffan

Datum: 2009-10-29 Tid: 19:04:57
Sov jätte bra i natt, ville inte kliva upp....ute var det grått och trist. Så jag låg kvar och drog mig, tittade på Nyhetsmorgon innan jag käkade frulle.

Satte mig sedan och jobbade, gjorde en massa bokföring, fakturor mm åt pappa, som han behövde hjälp med medans han höll på med annat. Så då har man tjänat lite pengar idag ;) trevligt!

Fick besök av farfar och det är ju inte varje dag man träffar honom, så vi fikade en sväng och mitt i det så dök mamma upp. Hon mådde inte så bra så hon hade slutat tidigare, så hon bäddade ner sig på ena sidan av soffan och jag på den andra och så tittade vi på en film tillsammans. När man inte är i toppskick och vädret är skit då kan man göra det med gott samvete.
Vi såg filmen "Downloading Nancy".






Om filmen:

Nancy är fast i et liv av tråkiga rutiner och ett kärlekslöst förhållande med den golfbesatta Albert. För att fly från allt det så anlitar hon en yrkesmördare över internet som ska mörda henne. Vad hon inte förväntade sig var att hon skulle bli kär i Louis, mördaren som har tagit jobbet.

Så tyckte jag:
Maria Bello spelar mkt bra som den destruktiva Nancy, en mkt deprimerad film men ändå väldigt bra. Historian är baserad på en sann historia. En mycket stark film som då och då blir väldigt jobbig att titta på pga starka scener. Mikael Nyqvist dyker också upp ibland, men har en rätt menlös roll tyvärr.

+++

Ikväll blir det tv-kväll igen, ska titta på bla "Mammas pojkar", där de idag får veta en massa smaskigheter om några utav tjejerna som är med. Det får man inte missa =)
"Ett fall för Louise" är också viktigt, kl 21.30 på svt1.....eftersom jag har sminkat =)
Det följs av "Debatt" där bla bloggaren Kissie och Linda Rosing och Lulu Carter från Äntliga hemma ska diskutera plastikkirurgi.



Efter att ha tittat klart på alla tv-program som jag skulle se så tittade jag och pappa på filmen "Take" innan det var dags att sova.



Om filmen:

Två främlingars liv vävs samman - en ensam kämpande mamma och en spelnarkoman. Deras vägar korsas i tragikens tecken vilket för dem nära varandra men gör det inte lätt.

Så tyckte jag:
Halvseg film som blandar scener från nu och då-tid som gör det lite svårt att hänga med. Filmen blir bättre mot slutet då det händer lite mera.

++











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback