En mysig filmdag i sängen

Datum: 2009-10-15 Tid: 15:35:07

Då var det dags igen då.....dagen då Magnus åker upp till helvetet igen. Kan det aldrig ta slut någon gång? Nu vill jag ha honom hemma för alltid, slippa alla jobbiga farväl, sömnlösa nätter mm. Men egentligen så känns ju dessa månader som är kvar som en liten ärta jämfört med hur vi har haft det under de här 2 åren tillsammans. Nu är det mitten av okt, sen är det nov och sen dec (förhoppningsvis får han också lite jullov) och sen är det jan och i mitten då så är det över....Åh vad jag längtar!

Vi somnade rätt sent igår, jag hade ju inte världens bästa dag igår och det var ju inte över på kvällen/natten heller, så vi låg uppe till 02.00 och pratade om allt möjligt och jag snyftade vidare. Men idag är det nya tag och idag känns det lite lättare även om Magnus ska åka.

Idag fick det bli en ritkigt lugn och soft hemmadag, bäddade ner oss i sängen igen efter att vi käkat frulle och kollade på filmerna "Good" och "Echelon Conspiracy".



Om filmen:
Good
handlar om hur John, en tysk litteraturprofessor, blir indragen i Nazistpartiet under 1930-talets Tyskland. Samtidigt som det går bra för honom professionellt får han relationsproblem med sin fru, Helen och sin bäste vän Maurice.

Så tyckte jag:
Helt värdelös film, den började rätt bra men slutet, vad hände, jag fattade ingenting???
Konstig film på en så spännande och bra handling.

+



Om filmen:
Mystiska sms lovar en ung amerikansk ingenjör rikedomar, för att sedan göra honom till målet för en dödlig internationell sammansvärjning. Agenter jagar honom över hela jordklotet, medans en person i regeringen med mycket makt följer en mystisk agenda som hotar världens stabilitet.

Så tyckte jag:
Jag tyckte att den här filmen var ritkigt bra även om den hadlade mycket om datorer osv. Spännande många gånger, och väldigt händelserik. Bra skådespelare.

+++

Klockan 17.30 satte vi oss i bilen lika bra att vara ute i god tid, man vet aldrig vad som händer i Sthlms trafiken vid rusningstider. Sist höll Magnus på att missa flyget pga att folk inte kan köra bil. Hann den här gången i riktigt bra tid, kom fram 40 min tidigare än vad som behövdes, men vi fick då mycket tid att pussas och kramas hej då. Idag var det riktigt tungt att han åkte, det är det i för sig alltid, men idag var det lite extra och det har nog att göra med att jag inte har varit i toppskick de senaste dagarna. Men det är bara att bita ihop, det är alltid de första dagarna som är det värsta.
När jag kom hem igen och Magnus satt på flyget upp till kalla norrland så tittade jag lite på tv, såg på bla "Halv åtta hos mig" som äntligen är tillbaka. Samt "Arga snickaren", shit vilken villa de höll på bygga, den kommer att bli så grym när den är klar....om den nu någon gång blir klar vill säga =) ett slott!
Pratade lite med Helena i telefonen samtidigt som jag sneglade på "oskyldigt dömd".
Pratade lite med älsklingen innan det var dags att försöka sig på att sova...klockan blev 00.30 innan jag slocknade, det gick otroligt bra för att vara mig så här första natten när Magnus har åkt. Bra jobbat Linda!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback