Fredag den 13

Datum: 2009-11-13 Tid: 17:39:56




Blev väckt av mamma vid 08.30 då skulle hon ut och gå sin vanliga 1 tim promenad. Själv så låg jag kvar och drog mig till 09.00 ;) sen blev det frukost och dags att bege sig till gymmet. Skönt att ha träningen avklarad så tidigt, då har man hela dagen över till annat.

Och idag skulle vi nämligen prova shoppingen i nya gallerian vid Liljeholmstorget. Trevligt när det händer något nytt, alltid roligt att shoppa på nya ställen. Visst är det samma utbud som de flesta andra ställen, men det kändes väldigt modernt och trendigt, nytt och snyggt där. Började shoppingen med lunch, vi åt varsin hälsotallrik, riktigt gott.
 Idag var det mamma som skulle shoppa och inte jag, hon hittade en hel del, själv så köpte jag ett läppglans och en svart tunika. Handlade även mat på Ica Kvantum där, vilken underbar mataffär, den hade allt, vilken underbar chark. Nykokt hummer!!! I love!!!

Till middag blir det tacos och till kvällens fredagsmys i soffan blir det kladdkaka med vaniljglass och hallon, mums!
Nu ska jag gå och laga mat åt min kära mor, tända lite ljus och krypa ner i soffan under en gosig filt och där tänker jag sitta hela kvällen.

Idolerna sjunger duetter för första gången i år.  Foto: Daniel Ohlsson/TV4

Ikväll är temat "topplistan"idol. De ska sjunga låtar från 2000-talet som legat högt upp på listorna. De ska sjunga en egen låt, och sedan avsluta med att sjunga en duett tillsammans med någon av de andra idolerna.

Erik - Bodies av Robbie Williams
Eddie - Curly Sue av Takida
Reza - Halo av Beyonzé
Calle - Bad day av Daniel Powter
Tove - i wish i was a punkrocker av Sandi Thom
Mariette - Bleeding Love av Leona Lewis.

Duetterna:
Erik och Tove - Kids av Robbie Williams och Kylie Minogue
Calle och Mariette - Someone new av Eskobar och Heather Nova
Reza och Eddie - If only you av Danny och Therese.

Vem tror ni får lämna kvällens Idol?

Jag tror Eddie.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback