Ett besök hos läkaren

Datum: 2009-11-18 Tid: 13:15:02



Idag var det dags för ett återbesök hos min läkare för både min vikt och min underfunktion av sköldkörteln. Eftersom jag hade tagit min levaxin på morgonen så fick jag inte ta några prover, men vi vägde, mätte midjan, lyssnade på hjärtat, kollade puls och blodtryck.

Pulsen visste jag att skulle vara hög eftersom jag alltid känner mig stressad och på senaste tiden svettas som en tok, har svårt att slappna av, andas fort och kort genom bröstet och inte genom magen som man tydligen ska göra. 
Midjan och vikten går neråt sakta men säkert, levaxinet kan påverka viktminskningen negativt om det är fel dos, och det tror min läkare att det är just nu. Men vi får väl se nästa vecka när provsvaren kommer. Huvudsaken är att jag inte går upp i vikt eller att den står stilla, då tappar jag lätt motivation. Men det är bara att fortsätta så ska nog allt bli bra till slut hoppas jag.

Idag blir det flytande föda hela dagen lika som igår, allt för att sätta fart på viktminskningen.

Skulle vara så skönt om jag kunde gå ner minst 5kg innan jul, det är mitt mål just nu!


Kommentarer
Postat av: Sara

Kämpa på tjejen! Du är en insperation!

2009-11-19 | 17:19:40
URL: http://boddanslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback