Fredagsmys med biopremiär

Datum: 2009-11-28 Tid: 17:39:18

Somnade runt klockan 01.00 i natt, Magnus och jag låg i sängen och pratade om allt mellan himmel och jord.
Så därför så var det extra jobbigt att kliva upp i morse när kl ringde 07.00, man har ju varit lite bortskämd med sovmorgon den sista tiden ;) Men efter att ha skapat sig ett ansikte, fått något i magen osv så var jag på topp, dags att åka och jobba, tjäna lite pengar ;)

Idag ska jag sminka Anna och Petra, två författare som har skrivet en bok om alkolism och de ville vara lite snygga till deras foto som ska finnas med i boken. Och självklart så hjälpte jag dem, kom till bokförlaget vid 09.00 och kl 09.20 så satte vi igång med stylingen. 1 tim senare så var jag klar och de kände sig snyggare än någonsin =) och det är ju därför jag finns till, hjälpa folk att bli snyggare!

Världens bästa pojkvän kom så klart och hämtade mig på Kungsholmstorg så åkte vi raka vägen till Skärholmen C och käkade libanesiskt (Magnus önskemål). Grym mat som alltid och självklart bjöd det på läsk till maten till deras favorit stammisar ;) hihihi.....

Till middag blev det tacos innan det var dags att åka till Heron City för att gå på biopremiär av filmen "Luftslottet som sprängdes".



Om filmen:
Detta är den tredje, avslutande och avgörande delen i Millenniumserien och som tar vid där ”Flickan som lekte med elden” slutade. Lisbeth Salander försöker bli fri från anklagelserna för trippelmord, samtidigt som Mikael Blomkvist gräver i Salanders dolda förflutna för att komma sanningen närmare

Så tyckte jag:
Så här ska svensk film alltid vara, helt underbar. Spännande från början till slut (även om man som mig läst boken och allt från den inte är med, men det är skit i samma). Lika bra som de andra två filmerna. Älskar Blomqvist och Salander, vill se mera av dem. Älskar Stieg larssons böcker och filmer. Den här måste ni se!

+++++

När vi kom hem så fick jag min vardagliga dos av massage, ca 40 min ;) har världens bästa pojkvän!
Tittade på den gamla filmen "Purpurfärger" till kl 02.00 i natt, konstigt att man orkar vara vaken så länge när man bara har sovit 6 tim i natt.



Om filmen:
Celie växer upp i den amerikanska svarta södern i början av 1900-talet. Hon utnyttjas sexuellt av sin far och blir tilldelad sin man Albert. Hennes nya hem blir inte mycket bättre men kvinnor i hennes omgivning lär henne att tro på sig själv.

Så tyckte jag:
En underbar film som jag har sett många gånger förr, och den är lika bra men hemsk varje gång. Magnus tyckte att filmen var jättebra, så ni killar kan ju också ge den en chans. Jobbigt att se den hårda verkligheten som presenteras i filmen, tänk att människor runt om i världen har det så där. Och vilka kräk till män det finns, usch och fy.
Mycket bra skådespelare, bla Whoopi Goldberg.

++++



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback