Det ska vara lila

Datum: 2009-11-15 Tid: 19:06:53

Idag var tanken att jag och min hurtiga mamma skulle ut och ta en morgonpromenad, men när vi vaknade och tittade ut och såg den grå himmlen och allt ösregn så beslöt vi oss för att stanna inne. Vart är solen?
I stället så blev det shopping i Skärholmen och med allt spring där så kom vi nog upp i samma mängd brända kalorier som en promenad, om inte flera ;)
Medans mamma kom ut med den ena shoppingkassen efter den andra så lyckades jag bara köpa en svart oversize tröja =( Inte min shoppingdag idag tyvärr.....
Käkade lunch där, jag åt som alltid mat från det libanesiska köket, grillad kycklinfilé med bulgur och olika röror...mums! Eftersom man är stammis där, så behövde jag inte ens säga vad jag ville ha, det frågade bara? samma som vanligt ;) hihi...snacka om att jag är enformig, men jag kör med säkra kort, det är bäst så =)

När vi kom hem så hade jag 1 tim och 15 min spa-manikyr för min mamma, måste skämma bort henne lite när hon är här. Filade naglarna, peelade hennes händer, hade dem i varmt vattenbad, lackade naglarna och gav en skön handmassage med olja. Har lovat att ta hand om hennes fötter och färga hennes bryn och fransar nästa gång vi ses. Tur att man är kunnig i det mesta när det gäller allt sånt där...=)

Ikväll så provade vi och lagade mat efter ett recept vi såg på "halv åtta hos mig", parmalindad kycklingfilé.



Kan verkligen rekommendera den här rätten, det var så gott, kyckligen blev så saftig och god med fyllningen.
Om ni vill prova så hittar ni receptet här.

Efter maten så softade vi i soffan framför tv´n, tittade på bla finalen i "Körslaget" och zappade då och då över till "Dansbandskampen" där de hade "E.M.D tema" ;)
Tänk att det finns så många yngre killar som ägnar sig åt dansband, det trodde jag aldrig.
Hoppades så klart på att Idol Ola från Skåne skulle vinna, han som hade en kör som endast bestog av män. Älskades deras version av "It´s raining men" där pojkar och gubbar showar med sina paraplyer...så sött så!
Det var med 1% som Ola och hans körgäng vann. Grattis till dem!



Tror att färgen lila för tur med sig eftersom det var Team Hanna från Bollnäs som vann förra året och även dem hade lila.
Om jag hade varit körledare och kommit från Bollnäs så hade jag sett till att de där 500.000:- skulle ha gått till ett köpcentrum, inte för att pengarna kanske hade räckt, men kanske hjälpt till en bit på vägen ;) Saknar verkligen lite bättre shopping i Bollnäs. Jag tror att befolkningen skulle må bra utav det.
Eller så hade jag öppnat ett mysigt och trendigt kvällsöppet café med modern och snygg inredning. För de som har alla cafeér i Bollnäs i dag, de saknar både smak, stil mm.
Något ställe där de finns några soffor med kuddar i, sköna stolar/fåtöljder, levande ljus och blommor, bra pris på fika mm och som har öppet längre än till kl 18.00 varje dag.

Ska läsa några sidor ur min bok innan jag ska ringa och säga godnatt till älsklingen som befinner sig uppe i kalla norrland, 100 mil ifrån mig....
Godnatt allihopa!



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback