Chokladälskare

Datum: 2009-11-17 Tid: 13:06:29

Är du som mig, att någon timme efter lunchen kommer sockerfallet och du blir sugen på något sött och gott? Likadant på kvällen efter middagen och du har satt dig i soffan framför tv´n, gottat ner dig under favoritfilten och slappnar av.
Det känns som om man förknippar soffan och tv´n med något gott att äta.

Många kvinnor älskar choklad, och jag är en av dem. Jag skulle vilja kunna äta choklad varje dag utan att gå upp i vikt men så enkelt är det inte för mig. Men jag läste en artikel där det står att nöjer man sig med 1-2 rutor choklad per dag så ska man kunna äta det utan att gå upp i vikt. Lika så är det med nötter, några stycken är ok men en hel påse varje kväll är inte ok.

Kanske ska man börja fundera på varför man har dessa vanor, att man vill ha något gott på kvällarna. Är det för att man har ätit för lite under dagen? Är man kanske uttråkad? glad? ledsen?

Något som brukar hjälpa för mig när jag tittar på tv eller läser en bok är att ha en tallrik med olika frukter uppskurna i bitar breved mig om jag blir sugen. Päron, äpple, kiwi, morötter, blomkål eller liknande.
Jag försöker att hålla mig borta från sötsaker under veckorna och när helgen kommer s¨unnar jag mig något sött och gott.


Kommentarer
Postat av: helena

jag skulle inte klara att bara ta 1-2 rutor tror jag =) men de funkar säkert för dom som har karaktär som inte jag har när de gäller sånt =) men ganska duktig känner jag mig som brukar klara mig på veckorna och bara äter på helgerna.. ska nog börja som dig och ha massa frukt uppskuret på ett fat när man blir sugen för de bli då jag jämt! hehe

2009-11-17 | 19:06:39
URL: http://flowernena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback