Besök från Hudiksvall

Datum: 2009-11-03 Tid: 13:42:02
Tanken var ju att jag skulle ha åkt hem till Stlhm igår söndag men eftersom vi får besök av min kusin och hans familj från Hudiksvall ikväll så vill jag stanna kvar i en dag till så jag får träffa dem.

Idag har jag ängnat hela dagen åt att sitta vid datorn och skriva ihop en snyggt cv/jobbansökan till ett jobb som jag har hittat och tänkt söka. Det är verkligen inte lätt att skriva ett sånt, det var ett tag sen sist. Men hoppas att det ska duga och fånga deras intresse.
Har även tittat på en del utbildningar och kurser som jag förmodlingen kommer att gå i vår, det är början till min och Magnus framtida affärsidé hoppas jag. Jag vill så mycket, tur att man fortfarande är ung och har all tid i världen att vidar utbilda sig till det man vill även om jag trivs bra med det jag gör idag. Men det är alltid bra att bredda sig, så att man kan mera.

Satt i telefonen med Helena i ca 2 tim idag, försökte få henne att inse att hon måste hitta på något annat, inte gå på ängslunda och bli bitter. Göra något som hon är intresserad av, något som gör henne lycklig. Vad är meningen med livet om man ska jobba tills man blir 65 och gå runt att må dåligt och inte få göra det man vill. Nä det är livet för kort för tycker jag. Hade varit skoj om vi fick ihop det så hon kunde hänga på mig på någon utav utbildningarna som jag ska gå, en kul grej att göra tillsammans.

Till middag så lagade vi lasagne och grekisk sallad som vi bjöd kusin Jimmy, hans tjej Nina, deras barn Tim 2år o 2 mån och deras lilla Ida som är  5 veckor och mormor på. Det var inte igår jag träffade dem, sist var i somras när vi var till Hudik och tittade på deras nya villa. Ida är så otroligt söt, så liten, så små fötter och händer....och massor av hår. Vi hade köpt jättefina kläder till henne från Hallo Kitty, skulle kunna köpa hur mycket som helst till de där små. Tim det lilla charmtrollet får man aldrig nog av, så söt och go kille som redan älskar bilar, traktorer, lastbilar, skotrar mm.
De var kvar till 20.30, sen åkte de....så nu lär det väl dröja till efter jul innan vi kommer att ses igen.

Har haft lätt huvudvärk hela dagen men senare under kvällen så började jag svettas, må illa, bli spyfärdig och yr...migrän på gång. Som tur var hittade jag en migräntablett i väskan och hann få i mig innan det var för sent. Kröp ner under täcket i soffan och slumrade till i 30 min och vaknade upp och kände mig så mycket bättre även om det spänner i huvudet fortfarande. Naproxen är räddningen!

Tittade på slutet av "Grannfejden" med mor och far, sen gick mamma och sov vid 22.00 och då ville pappa som alltid kolla film. Tyvärr så valde han en b-film så jag orkade inte kolla så noga, utan låg och pratade i telefonen med Magnus som kom med en underbar nyhet. Han kommer hem till Sthlm imorgon tis...yipiiiii!!!Som jag har längtat, trodde inte att jag skulle få se honom för än vecka 46/47. Det har gått 1vecka sen vi sågs sist, men det känns som ännu längre, flera veckor nästan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback