Lördag.....En toppendag!

Datum: 2009-05-31 Tid: 21:52:43
Sol, sol, sol och värme....Åh så got!! Nu är änltligen sommaren här! Vilken värme! Helt underbart......



Pappa var till Söderhamn igår och köpte sig en båt som vi ska ha i sommarstugan.
Skönt om man vill åka till Torön, ut och fiska eller ta en sväng till Orbadens badplats (ca 5min från oss).
Så idag var vi och la i den i sjön....och självklart så tog vi en åktur.
Jag har verkligen saknat båt, vi hade ju en stor båt hemma i Sthlm för ca 2 år sedan, men när pappa flyttade upp till Bollnäs på heltid så sålde han den.
Men nu är vi båtägare igen!

Låg och solade en stund också, det blev så varmt. Så gissa vad jag gjorde?
Yes i did!
Premiärdoppet!
Det var riktigt skönt.....så det blev två dopp totalt under dagen.



Ikväll blir det tjejmiddag med brudarna. Jag, Fia och Helena ska ses hemma hos mig (mor & far) och grilla och umgås. Det var inte igår, så det ska bli mysigt.
Fia kom hem till mig och så tog vi en snabbrunda på "Vårmarknaden" som var katastrof! Vilket skämt!
Det blir bara sämre och sämre för varje år, varför lägger de inte ner skiten.
Träffade Sara som var där med sitt "jobb", så vi bytte några ord. Alltid lika roligt att träffa henne. Får se om vi ses något innan Brittan i sommar ;)

Jag gjorde i allafall ett fynd på marknaden, jag köpte filmen "Dårfinkar & Dönickar" för 39:-. En klassiker, ett måste för alla filmälskare och tjejer och killar född på 80-talet.
Nostalgi!







Klockan 18.00 så kom Helena ner och då åkte vi raka vägen till Kvantum, bästa affären i Bollnäs stad och shoppade lite gott till kvällen.
Frosseri...ja visst!
Ikväll får vi löd orden från oss alla....även fast det bara är jag som borde hålla igen.

Vi grillade fläskfilé och champinjoner och i ugnen gjorde vi egna klyftpotatis och delade majskolvar, en grekisk sallad, chilibea sås, Lindas "fetaostdipp". Åh så gott allting blev....ville inte bli mätt, ville bara äta mera =)
Vi satt ute på mamma och pappas soldäck/pergola och mumsade.

  

När vi skulle äta efterrätt så förflyttade vi oss upp till altanen för att avnjuta den.
Den bestog utav kladdkaka, vaniljglass och färska jordgubbar =) Mmmm mumma!

  


Tiden bara rann iväg, det var så mysigt att sitta ute och snacka en massa och bara umgås och planera lite bus inför sommaren.
Helenas povkvän Kris kom också förbi och gjorde oss sällskap =) det var trevligt....



Måste fixa till en stor grillfest snart......
Helena och Kris drog hem lite tidigare än Fia. Vi satt kvar och snackade en stund till, man har ju en del att ta igen när man inte ses så ofta som vi kanske skulle vilja.

Ville inte att kvällen skulle ta slut, men sen kom myggen och kylan och klockan hade paserat läggdags för länge sen.
Glömmer nästan bort att det finns mygg, för dem ser man ju knappt i storstan, och skönt är väl det =)

Bilder kommer i veckan........

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad gulligt du skriver om mig :) Blir så glad! Alltid lika roligt att träffa dig oxå. Roligt att du hittade lite nostalgi. Har aldrig sett någon så lyrisk över en film förr :) :p



Nu ska jag ta mig ett fotbad och slappna av och njuta av ledigheten.

Känner mig rätt mör efter 24 timmars arbete.

Sköt om dig!!

Kramar!!

2009-06-01 | 10:14:19
URL: http://boddanslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback