Lördag....sminkjobb och filmmys

Datum: 2009-05-25 Tid: 21:38:02
Regn, regn och åter regn möttes jag utav när kl ringde i morse. Så typsikt....när vi ska vara ute och filma hela dagen. Vi ska göra fortsättningen på Kolmården reklamfilmen, fast här i Sthlm ute på Långholmen.
Det var samlig kl 08.30 och då var det bara att sätta igång att sminka, fick hålla till inne i en skåpbil (glammigt jobba man har) NOT! Hihi....




Idag fick jag mig en liten utmaning, jag skulle nämligen göra en ansiktsmålning (djursminkning på ett barn), har ,an inte gjort det förr så är det rätt svårt. Men alla var nöjda och glada så det var ju roligt.
Kanske har jag fått en ny karriär "ansiktsmålare" på McDonald´s =) Fniss....skulle inte tro det va!




Plötsigt så sprack vädret upp och solen tittade fram. Det blev riktigt varmt och skönt......


 

Klockan 17.00 så ringde Magnus och sa: Baby nu får du komma hem!
Så då bad jag honom att komma och hämta mig, vi var ju nästan klara ändå.
Så stannade vi på Nama Thai och köpte med oss lite käk hem och lite exotiska frukter från affären som vi smaskade i oss under kvällen.
Jag var tvungen att ta ett varmt bad för att tina upp efter att ha stått ute hela dagen i ösregnet och blivit blöt och kall.
Sedan kröp vi ner i sängen och tittade på film "Not easily broken" och drack te med honung.




Om filmen:
Efter åratal av olika uppfattning om vad som är sann lycka, framgång och kärlek har Dave och Clarice Johnson slutligen nått en brytpunkt i sitt äktenskap. När Clarice skadas i en bilolycka visar det sig att det är mer än hennes fysiska skador som behöver uppmärksamhet. Deras utsikter försämras ytterligare när Clarice besöker en sjukgymnast och Dave utvecklar en vänskap med Julie och hennes tonårsson Bryson. Acceptansen och trösten han finner hos dem tilltalar hans längtan efter en familj och en passionerad livspartner. När lockelserna drar i Dave och Clarice sluter sig allt mer, måste de bestämma sig för om deras äktenskapslöften är lätta att bryta eller inte…

Så tyckte jag:
Helt ok men halvseg i början. Men annars helt ok film.

++

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback