1 Maj

Datum: 2009-05-01 Tid: 21:55:18



Mitt i en skön dröm så väcks jag utav att hemtelefonen ringer, kl 09.00, det är pappa som är på väg till Sthlm från Tyskland. Han och hans bror Patrik har varit där och köpt en husbil. Så då passade de på att komma förbi här hos oss för att käka lite frukost och umgås. Passade på att få lite hjälp här hemma, fixa tvättmaskinen som inte varit riktigt hundra, sätta upp den nya möbeln/spegeln som Magnus pappa snickrat/tillverkat åt oss. Plus att jag fick ge bort en massa saker som jag själv inte vill ha längre, ett överkast, lite mattor, krukor, bord, lampa mm som de körde upp till Bollnäs. Vill inte mamma ha det så kanske någon annan vill det, eller så hamnar det som så mycket annat på verkstan eller i mor och fars källare. Det är bra att de har utrymme när inte jag har det.

 F*n man skulle ha haft det lite större, en 3:a, ett radhus eller en villa vore inte helt fel.

Sitter ju rätt ofta på hemnet.se och drömmer mig bort, det är ju synd på villapriserna här i Sthlm, t.o.m radhusen är svindyra. Funderar seriöst på att köpa mig en tomt och bygga mig ett eget designat hus, ett hus som bara jag har.



När de åkte runt klockan 12.00 så bestämde vi oss för att städa lite. Visste inte att det fanns pojkvänner/killar som tycker att det är roligt att städa och fixa hemma. Magnus var så duktig, tvättade/putsade sovrummsfönstret och satte upp vita nya gardiner, diskade, ploackade och fixade. Han är ju så duktigt, vilken grym kille jag fått tag i. Det finns nog inte många killar som Magnus.
Han är den bästa, bästa!



Vi tittade på
"Rent hus" i veckan och där fick vi ett tips på propplösning i avloppet. Så det testade Magnus idag, i badkaret för att se om det funkade. Man blandar bakpulver med vinäger, häller i det och tömmer sedan på kokande vatten. Och visst funkade det, hur bra som helst! Så det kan vi rekommendera!



Efter en hel del slit hemma, så tyckte vi att det var dags att komma ut lite i vårvärmen. Så det blev en tur till Kungens Kurva, käkade thai på
Heron City idag igen. Gotti, gott gott!

Var in på
Mio och shoppade lite ljus i olika färger, nu när vi vårstädar hemma så är det fint med lite glada färger och detaljer till allt svart, vitt och silver som vi har.

Hemtex blev det två kuddar som passar ihop med våran nya pläd som vi ska ha i sovrummet. Kuddarna kostade 129:-/st och pläden 249:-, så nu väntar vi bara på det vita överkastet som vi har beställt.



Efter våran shoppingtur så tänkte vi fika på
Zetas Trädgårdscafé med de stängde när vi kom, då åkte vi vidare till Café Lyran i Mälarhöjden, och de stängde också när vi kom dit. Snacka om otur.....så istället fick det bli lite glass på balkongen.

Och så fortsatte vi att städa lite till innan det var dags att laga mat.
Till kvälls middag blev det fläskfilé, ugnsgrönsaker (majskolv, morötter, klyftpotatis), chilibea, sallad mm.
Åh så gott det blev, vilka kockar vi é!

Tittade lite på "Så ska det låta", men shit vad dåligt, September och Emilia de poret var ju sååå tråkiga och dåliga. De kunde ha varit ett lag och grabbarna i ett lag (grabbarna var ju kungar).

Nu ska jag hoppa in i duschen sen blir det film i sängen ;)
MysPys!!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback