Torsdag.....

Datum: 2009-05-15 Tid: 21:22:27
Vaknade kl 08.00 som vanligt.....varför kan jag inte få sova längre, hade gärna sovit några timmar till men det var omöjligt att somna om. Så det var bara att kliva upp och käka frulle och göra sig i ordning för att sedan åka upp till mormor för att låna hennes symaskin. Jag ska sy gardiner, kuddöverdrag och löpare och har tyvärr ingen egen. Men det är väl på tiden att köpa en sån, det är ju faktiskt riktigt roligt att sy. Det finns ju så mycket fina och snygga tyger, men det är svårt att hitta snygga färdigsydda gardiner och ofta så är de svindyra. Och det känns lite onödigt med tanke på att det byts ut ganska ofta hemma hos mig ;)



Klockan 13.45 så plockade jag upp Helena från hennes jobb så åkte vi upp till Anki och hälsade på. Det var år och dagar sen, så det var verkligen på tiden. Och shit vad den lille Maximillian hade blivit stor, tänk vad tiden går fort.
Anki bjöd på en hemmabakad kladdkaka med vaniljglass, mmm så gott! En riktigt bullmamma hemmafru som bakar och sköter om barnen och hemmet medans mannen är och jobbar =) Grymt jobbat Anki! Hon visade oss några hus som hon och hennes man har kollat på, de vill ju flytta ut på landet för att kunna ha bla häst.
Åh jag drömmer mig också bort när vi kollade på hus, jag vill också ha! Gärna ett färdigfixat hus med kakelugn, stor trädgård, pool, badtunna, bastu, eget gym mm.....Keep on dreaming Linda!




Men en dag då ska jag och min baby bygga vårat egna drömhus. Det gäller bara att hitta en grym tomt med bra läge till bra pris.

Helena följde med mig hem och käkade grillat, sedan tog vi en sväng till "Karlssons" och "Dollar store". Jag köpte en palestinasjal i rosa/svart/silver/vit, 3 olika ljuslyktor i glas i olika stl, limegröna tallriksunderlägg, svarta ramar, 2 vägg ljusstakar i krom. Lite smått och gott!!!
Karlssons tyckte jag var en rätt rolig affär, bra priser, billiga böcker =) inbundna böcker för endast 39:-/st. Får ta en tur dit igen innan jag åker hem till Sthlm igen, göra några fler inköp.

Vi var lite sugen på glass så då åkte vi till Jontas, det ända ställe som har kulglass och har öppet efter kl sju.
Tyvärr var det för kallt att sitta ute och äta så vi satte oss i bilen och mumsade i oss.
Helenas man kom och hämtade henne kl tio och då gick jag upp och la mig och läste lite innan jag slocknade.

Pratade med my baby som vanligt innan jag somnade. Stackarn är helt utarbetad efter allt plugg och slit. Skolarbete hit och dit. Skönt att det snart är över och att han får komma hem och njuta av sommaren i Sthlm och av mig....

Fick jobb idag...ska åka till Kolmården på onsdag och sminka =) Undra om djuren också behöver lite tuch up, lite puder på näsan. Reklamfilm för Kolmården på ons och fortsättning på lör (men då filmar vi ute på Djurgården).






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback