Middag på Jimmy´s Steakhouse ikväll

Datum: 2009-05-09 Tid: 00:33:03
Fick lite sovmorgon i morse, Magnus messade inte mig för än klockan 09.15. Han brukar alltid göra det kl 08.00 så då slipper jag ställa larmet på mobilen. Men idag hann han inte, lite skönt var väl det så fick jag sova ut. Och någon som blev avis på det var Magnus.....stackarn är trött efter att ha klivit upp 06.30 varje dag i 8 veckor.
Men imorgon ska han få sovmorgon, då får jag kliva upp tidigare och laga honom lite frulle.
Frukost på sängen kanske? ;)



Medans han var iväg och jobbade så passade jag på att städa klart här hemma, dammsuga, diska mm.
Bloggade en massa så klart, fönsternätshoppade ;) och pratade telefonen med Lillis i över en timme.
När han kom hem vid två så kröp vi ner i sängen och tittade på näst sista avsnittet av Hell´s Kitchen samtidigt som vi åt lite laxlunch.
Softade lite innan det var dags för mig att göra mig redo för kvällen och under tiden så spelade Magnus Pes så klart, hans favvo! ;)


Ikväll blir det middag på Jimmy´s Steakhouse på Söder.

Redo......





Magnus med en kall Hof och jag med årets första glas rosé.
Satt ute på deras uteservering med lite go infravärme och en filt om benen, supermysigt!




Till varmrätt så åt Magnus "grillspett på oxfilé och chorizo med klyftpotatis och mojo-rojo" och jag åt " marinerad kycklingfilé med söt BBQ-sås, chilibea och klyftpotatis".



Till efterrätt åt Magnus " frysen ostglasstårta med mynta och ingefära som serverades med hallonsås" och jag åt " cocos och lime pannacotta med Basilikamarinerade jordgubbar".



Maten var toppen, mycket bra service, fick maten och drycken fort så det är ett plus om man är hungrig =)

På väg hem ner mot Slussen, passade på att titta ut över den vackra huvudstaden. Såg Grönan och deras nya åkattraktion....ser livsfarlig ut.




Hemma igen, trötta, mätta och belåtna.....





Kommentarer
Postat av: Sara

Tänkte köpa biljetterna för 995:-. Vill inte lägga ut mer. Måste ju bo på hotell oxå. Och när man jobbar inom kommunen så är man inte direkt loaded med cash.

Vet inte vart vi ska sitta. Inte allt för dålig placering förhoppningsvis.

2009-05-11 | 08:47:53
URL: http://boddanslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback