Musikvideoinspelning

Datum: 2009-03-02 Tid: 13:34:24
Både torsdag och lördags har jag jobbat tillsammans med en grupp som heter Indusrty, de är ett nytt popband ifrån Irland. Som nu ska lansera sin första singel runt om i världen, så de kom till oss i Sverige för att göra musikvideos till deras första och andra singel.

I torsdags var vi ute på Bogesundsslott i Vaxholm och filmade, vi började klockan 07.00 och slutade klockan 23.00.
På det här slottet var vi även när vi spelade in videon till E.M.D "Jennie let me love you". Nackdelen med att vara här ute på slottet är att det inte finns någon värme i mer än sminkrummet och matsalen, så jag fick jobba i min canadian goose jacka, raggsockor och vantar hela dagen, men ändå har jag frysit till och från. Förra gången vi var här ute och filmade hade jag sjuk otur på vägen hem den natten, då råkade jag ut för min första punktering, mitt ute i skogen, mörkt, kallt, älgar på vägen osv. Men den här gången slapp jag det, skönt. Där emot så var det snöstorm den här natten, fick köra jätte sakta, såg nästan ingenting framför mig, det var som att köra i en popcornpåse, en massa vita flingor som störtade mot mig.

Vad finns det att säga om bandet, det här kan nog bli något stort utav, påminner om Westlife fast det är 2 killar och 2 tjejer. Vi spelade in en ballad (på slottet) och en poplåt (på det andra stället). Killarna var supergulliga och trevliga, småpojkar i 22 års åldern, pojkbandslooken =) Tjejerna tyckte inte om mig, synd var väl det eftersom jag skulle försöka göra dem snygga i två dagar, men efter en dags jobb så mjuknade även dem. Men det går inte att komma in som "divor" på sitt första jobba, som nybliven popstjärna, då är det kört för dem. Hoppas att de ändrar sin attityd mot nästa gäng de möter, stylist och sminköser mfl. Annars kommer de inte att gå långt.







I lördags fick vi sovmorgon till klockan 08.00 yipiii...då höll vi till på Färgfabriken i Liljeholmen, där spelade vi in poplåten. Även detta blev en lång dag, men gick mycket snabbare än den fösta. Bättre låt, alla var på bättre humör godare mat, varmare ställe, osv. Jag kom hem 01.30 och då var jag sjukt trött, två videos på 39 tim, det är vad en normal svensson jobbar på en vecka, 5 dagar.. Den här veckan har jag sammanlagt jobbat 52 tim inte konstigt att man typ är inspelningsbakis och helt slut även idag mån.

FŠrgfabriken Stockholms Stora Sal

Jag lovar att lägga upp musikvideosen här när de är färdigklippta osv så att ni får se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback