Musikvideoinspelning 22tim

Datum: 2009-03-23 Tid: 21:12:07
Då var det dags igen då, att jobba med en musikvideo. Även denna gång var det en artist från England, "Lockout feat Chenai" heter den nya gruppen. Låten heter "Bounce". Gruppen består utav en snubbe som gör musiken och en 23 årig tjej som sjunger, påminner lite om Beyonce fast popigare. Detta är en stor satsning, så vi får hålla tummarna och ser hur det går. Personligen så tror jag hårt på den, tror att den kommer att köras en hel del på alla klubbar runt om i världen. En skön danslåt och videon kommer att bli sååå snygg....=)

Vi anlände till Independet studio ute i Orminge/Saltsjö-Boo klockan 07.40. Samma ställe som jag var med och jobbade med gruppen "Melody Club".
 

Då var det bara att plocka upp alla grejjer för klockan 08.00 anlände artisten Chenai. En mycket söt, trevlig, charmig brud. Hade tidigare i veckan haft kontakt med henne via mailen, så vi hade diskuterat hår och smink där, så jag visste på ett ungefär hur hon ville ha det, mycket hår och mycket ögon make up. Hade också varit iväg och köpt löshår till henne som jag var orolig över att det skulle vara fel färg, fel lockar osv. Men det blev klockrent! =) Så bra blev det....Kände mig supernöjd.

Hade en assistent med mig idag, och det är man ju inte bortskämd med. Men åh så skönt, få bli lite avlastad och ha någon att köra lite med när ma själv börjar bli för trött.....Angelica heter min nya ass, fick ett tips om att hon skulle vara bra, så då fick hon följa med. En mycket trevlig och social tjej, som vågade ta för sig osv. Det gillar jag, istället för att ha någon blyg och osocial människa att jobba dygnet runt med, då skulle jag ju döööö. Hon var ju rätt så nyutbildad, men det gick bra ändå, så jag kommer absolut att använda mig utav henne flera gånger.

Videon var lite uppdelad, det skulle utspela sig på olika klubbar, en Crome bar med inspiration av nutid/NY style, sedan en hip/hop klubb, det var också en hel del andra klubbar plus restauranger som skulle vara med, men pga en massa tekniska problem och en massa strul så fick de stryka en massa scener, så det var synd. Men den kommer nog att bli assnygg ändå.....

Det var 8 st dansar som var med och var statister och dansade i videon, så grymma, vilka moves, snygg korrigrafi mm...I like....det var rikigt roligt att se dem alla dansa. 3 st tjejer och 5 st killar.......

Jobbade med samma underbara team som alltid, så det var skönt annars hade jag aldrig orkat med den här dagen. Vi började 07.40, klockan 16.00 var det lunch =( och klockan 00.00 var det middag. För en annan som är van att äta flera gånger om dagen, så var ju detta jättejobbigt, höll på dö utav hunger. Vi blev klara klockan 05.40 och då hade solen redan gått upp....Snacka om lång dag! Fram till klockan var 00.00 så var allting toppen, det var roligt och soft stämning, men efter det så deckade typ allas humör och det blev väldigt segt.

När jag kom hem så var det bara att ta en snabb dusch, dricka en liter vatten och försöka somna. Deckade så klart, men vaknade igen klockan 11.00 och kunde inte somna om, så det blev inte många timmars sömn för mig den här morgonen. Får ta igen det en annan gång =) 

Chenai















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback