Svt Jobb med Linda Nyberg

Datum: 2009-06-06 Tid: 00:10:47
Torsdag.....Idag sätter inspelningen igång för Svt`s nya satsning som kommer att sändas på kanal 1 i höst. Hade sovmorgon så det var skönt, en mjukstart. Magnus körde mig till inspelningsplatsen som ligger i "Blues" studio i Hammarby sjöstad.
 Där jag träffade Linda Nyberg för första gången, hon var verkligen en supergullig, jordnära, social och trevlig kvinna. Vi kom mycket bra överens, vi hade massor att prata om under tiden jag sminkade henna och stylade hennes hår. Skönt också att hon blev supernöjd och tyckte att jag var jätte duktigt. Alltid roligt att höra =) Hon tyckte att jag skulle komma och sminka henne varje morgon på "Gomorgon Sverige" på Svt, så hon slapp de tråkiga damerna som alltid gör "kärringfrisyrer" och tråkiga make uper. Det gör jag gärna sa jag =) Tyvärr blir det lite svårt då Svt alltid använder sig av sina "egna" anställda sminköser och inga "frilans" som mig.



Var på plats kl 12.00, började sminka kl 12.30 och kl 14.00 så kom Magnus och hämtade mig igen.
Det var ingen lång arbetsdag......
Direkt efter jobbet så åkte vi och handlade mat på Ica Kvantum.

Kände mig halvkrasslig redan i morse, usch hoppas jag inte blir sjuk. Haft känningar i halsen, känt mig allmänt trött och seg. Så efter att jag stoppat lite lunch i magen så kröp jag ner i sängen bravid Magnus som satt och spelade tv-spel och tokslocknade. Åh så gott, riktigt skönt att bara somna in så där.

Till middag så gjorde vi egna hamburgare mmmm...med fullkornsbröd, sallad mm.
På kvällen så blev det en film och en massa myspys.
Såg filmen "I taket lyser stjärnorna".



Om filmen:
Jenna är fjorton år och borde bara behöva oroa sig för brösten som aldrig växer, varför hon inte är lika populär som Ullis-Knullis och hur hon ska få Sakke snygg snygg snygg att bli kär i henne, eller åtminstone upptäcka att hon finns. Men hemma hos Jenna finns en jobbig mormor och en älskad cancersjuk mamma. Och i Jennas ficka ligger en bortglömd dikt: "Om du dör mamma, då tar jag livet av mig".

Så tyckte jag:
En modern version av Fucking Åmål á la 2008. 100 000 sålda ex och augustpris ligger bakom denna film.
En film som jag tror att många tonårs tjejer känner igen sig i, problam med killar, vänner, finnar, bröst mm.
Man blir väldigt berörd och många gånger under filmen så är det svårt att hålla tårarna tillbaka, speciellt när man får följa Jenna som får uppleva sin mamma ha cancer. Mycket gripande scener och bra skådespeleri.
En mycket bra film som bjuder på både skratt och tårar. En film alla bör se....
Filmen är dock inspelad med speakerröst men det vänjer man sig vid rätt snabbt.

++++

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback