Irriterad så jag döööööör!

Datum: 2009-06-03 Tid: 14:18:23


Jag blir tokig.....jag är så trött på allt och alla just nu. Varför blir det inte som jag vill och varför funkar ingenting. Jag hatar verkligen motgångar. Fick ett ryck idag efter att nästan ha kastat ut min dator ut genom fönstret, tog bilen och åkte ut till Kungens Kurva för att köpa mig en ny. Är trött på allt strul fram och tillbaka med Dell och deras skitdatorer. Nu ska jag ha något som fungerar och inte strular på mycket länge.
Var in på OnOff, Siba och Elgiganten för att jämföra osv. Till slut så fick det bli en HP dator (blank svart), design är också viktigt....=)
Tyvärr så blev den nästan 3.000:- dyrare än vad jag tänkt mig. Ville inte betala mer än 3-4.000 :- för en dator, men för att vara på den säkra sidan så tog jag en HP blablabla som verkade snabb och bra =) och den gick på ca 7.000:-.
Åh nu är jag lite gladare och lyckligare..................


Men sen var det nästa problem då....orka!
Inget internet, åkte till Telia som lovat att jag kunde få mig hem ett modem när jag ringt dem tidigare under dagen.
Får vänta nästan 1 tim innan jag får hjälp, de var 2 st som jobbade och det var galet mycket folk där.
Kvinnan i kassan var en nolla och jag får låna deras telefon och ringa till Telia kundtjänst där jag gör en bestälning på tv, bredband och hemtelefon. Tyvärr kunde jag inte få med mig några saker hem, det skulle ta 8-10 arbetsdagar.
Försäljaren skulle ringa tillbaka till mig på min mobil, hörde ingenting under em och kvällen så jag ringde upp Telia. Och de hittade ju ingen beställning på mig, blev kopplad och fick prata med någon som påstod att jag fortfarande var kund hos Bredbandsbolaget och att jag då inte kunde bli kund hos telia för än det var avslutat.
Konstigt tycker jag, sa jag till henne. Eftersom varken min hemtelefon el modem fungerar där hemma. Så jag ringde upp BBB igen och mitt konto där var avslutat och allt avstängt. Så ringer jag tillbaka och hamnar hos ännu en inkompitent Teliaförsäljare....Åh jag orkar inte.
Slänge på telefonen och tårarna av frustation och irritation sprutade......
Hur kan det vara så svårt?
Vad är deras problem?
Vad har telia för folk som jobbar där?



När jag lugnat ner mig lite så tog jag mig ett varmt bad och läste lite bok för att få tankarna på annat en stund.
Pratade en stund med min älskling som kommer hem imorgon. Sista natten som jag sover ensam i natt =)

Kommentarer
Postat av: Annette

Telia har blivit helt värdelösa tyvärr, de har alltid haft bra kundtjänst förut, men nu blir det bara fel. Alla säger olika och de beställer fel saker åt en. Man måste ringa flera gånger o dubbelkolla allt.

2009-06-03 | 14:25:18
URL: http://annetteskriver.blogg.se/
Postat av: Kristina

Hej Linda!

Verkligen roligt att läsa din blogg!

Skönt att det är fler än jag som blir skogstokig vid motgångar :)

Kram!

2009-06-03 | 19:28:19
URL: http://kikinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback