I love Hjo

Datum: 2009-06-29 Tid: 23:07:50
Hihihi....så stog det på skylten när vi rullade in i Hjo. Hjo ligger några mil från Skövde, vid Vättern.

Vi hade planerat att vända lite på dygnet idag för Magnus skull, han ska ju jobba natt mån till tis, tis till ons....så vi sov till strax efter 11.00 idag. På schemat stog det shoppingtur, besöka Magnus morfar mm innan vi skulle bege oss hem till Sthlm igen.'

Tog en tur till bla Mio, Chilli, Sköna Rum, Plantagen där vi köpte en hel del. (Bilder kommer)

Sedan åkte vi ner till Hjo, till "Hem & Hobby", vilken härlig inredningsaffär, de hade det mesta och lite till.
Åkte ner till hamnen, parkerade bilen och strosade runt lite.

  
  
  

Sen var det lunchdags, och det fick det bli på "Restaurang Bryggan", där vi käkade hemmagjorda hamburgare med pommes. Mmmm så gott!


 

Gick sedan vidare till ett "Glassparadis" ett glasscafé med sjukt mycket glass, alla möjliga sorter. De hade tom "glassprovning" =) spännande!
Jag tog två kulor, polka och lemoncurd.....sjukt gott...mmmmm!
Magnus åt hjortron och rabarber med kardemumma....också sjukt gott....mmmmm!

  

Åkte vidare till Magnus morfar som bor i Klovasten, köpte med oss ännu mera glass och lite muffins dit.
Fikade i "salongen" och morfar hade klätt upp sig lite extra för att vi skulle komma, så sött tycker jag. =)
Efter att ha ätit ännu mera glass så bestämde jag mig för att nu får det var bra, mådde nästan illa, men glassen Sia Pistage är ju sååå god.
Sommar + glass = Linda överviktig......f*n med Beach 2009!

Blev bjuden på middag hem till Patrik och Line kl 19.30 så vi skyndade oss hem från morfar för stt säga hej då till Magnus päron plus att packa ihop allt och lasta in det i bilen.

Patrik och Line bor i ett nybyggt funkishus.....älskar verkligen deras stil, påminner om min och Magnus när det gäller inredning inomhus...mycket svart och vit, högblanka möbler osv.
Man blir ganska avis när man är där, vill också ha hus, få pyssla och fixa lite. Nu har de byggt en ny terass ute, riktigt snyggt blev det, med snygga utemöbler o dynor.

De bjöd på Club Sandwish, mmmm så gott! Grillad kycklingfilé på ciabattabröd, med grillad ananas, avokado, groddar och currydressing.
Mmmm så gott...måste jag också laga någon dag.
Till efterrätt så blev det ännu mera glass...och ett glassmonster som jag är så kunde jag inte stå emot, de hade ju "Klings" glass, 3 olika smaker, blåbär, jordgubb och vanilj, till det blev det jordgubbar....Mmmmm!



Lite bilder från deras baksida med den nya terassen...mycket snyggt!
Jag vill också ha ett hus!

  

Tack för en toppenmysig kväll och mycket god mat, trevligt sällskap och inspiration =)
Hoppas att vi ses den 21 aug här i Sthlm =)

Vi kom iväg sent ifrån Skövde, klockan var nog 23.00 och det tar ca 4 tim hemm till Sthlm. Jag körde till Eskilstuna, sen fick Magnus ta över sista timmen, för då var jag sååå trött, det sved i ögonen. Slocknade nästan direkt när vi kom hem och krypit ner i sängen....sov så skönt i natt, i sin egna säng.....=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback