RockWeekend Dag 2

Datum: 2009-07-10 Tid: 23:20:03
Usch och fy vad seg var i morse efter att ha sovit bara 5 tim, lite ovant för mig som alltid sover minst 8 tim för att kunna bli människa.
Klockan 08.55 hämtade jag upp Helena på stationen, kl 09.00 klev jag in hos Salong Donna. Hade tid hos Frida för klippning.
Helena gjorde mig lite sällskap innan det var dags för henne att gå till sjukgymnasten.
Frida är ny på Salong Donna, tog studenten från frisörgymnasiet i juni i år och nu har fått jobb där. Hon har fixat mit hår några gånger förrut fast hon varit lärling/student, och jag har alltid blivit nöjd. Hon är så gullig, ödmjuk, noggrann och duktig, tar sig verkligen tid och lägger ner all sin energi när man är där.
Som alltid så gick jag ut där ifrån supernöjd........



Mötte sedan upp Helena igen så gick vi och käkade lunch på Krokanen, satt där och snackade om allt mellan himmel och jord. Tog en sväng förbi Åhlens och köpte lite smink, glömde nämligen min foundation hemma i Sthlm =( det blev också en ny mascara samt ett nytt nagellack att måla mönster och dekorera med.



När vi kom hem igen så fixade vi till oss....idag hade vi fixat stövlar och tjockstrumpor att ha på fötterna till kvällens Rockweekend.
Åh man känner sig så glammig i gummistövlar...NOT!
Men, men.....går man utan så glor folk mer än om du har det.....lite ovanligt.

Idag spelade pappas polare Ängan "Sascha" Pure mania. Måste säga att jag blev imponderad, de var så mycket bättre än vad jag trodde och kunna tro =) De avslutade deras konsert med en cover på Roxette´s "The Look", som de gjorde  riktigt bra....mycket bra!

  

Vi tittade också på Crusified Barbara, coola rockbrudar med attityd!



  

Fick också ett uppdrag, att sälja Pure Mania t-shirts men den kändes så där så vi lämnade tillbaka dem och åkte hem i stället.

Åkte förbi Take Off och köpte med oss varsin tacotallrik till mig, mamma och Helena.
Efter maten så kom Helenas Kris och hämtade henne medans jag och mamma fortsatte att titta på tv´n och bara softa. Tittade till mamma en sväng, då hade hon slocknat, låg och sov på soffan. Antar att hon kan slappna av nu när hon vet att hon har semster.....

Pratade med my baby i telefonen några gånger under kvällen, önskade att han också kunde vara här, vara med och rocka på festivalen mm. Känns så tomt och ensamt utan honom, är van att vara tillsammans med honom jämt nu för tiden.
Men på söndag älskling då ska vi fira din semester.....en massa mys!

Nu har jag bett mamma gå upp och lägga sig i sängen så jag ska också göra mig i ordning för natten, försöka somna tidigt ikväll så jag är på topp imorgon lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback