Mysdag hemma med en massa film

Datum: 2009-01-07 Tid: 00:59:38

Idag hade vi planerat att bara åka och storhandla mat för hela veckan, och sedan inte gå utanför dörren på hela dagen. 6 minus grader ute...känns som 20 minus...usch =(
Inget smink el hårfix idag =) Så då var Magnus nöjd, vi var utanför dörren på typ 5 min =) Händer tyvärr inte så ofta. Fick tom höra utav Magnus idag, att vi skulle hinna med att göra så mycket mera, tjäna in tid om inte jag skulle stå framför spegeln en timme varje dag. Kanske ligger något i det han säger =) Hihi....Men sån e ju jag....
Handlade en massa mat på Coop Forum, som har öppnat i Västberga, grym affär....Min nya favvo mataffär tror jag =)

Stannade på videoaffären på vägen hem och hämtade ut min pälsjacka som hade kommit =) Nu får det bli mildare ute så att jag kan få inviga min pälsjacka.....Hade velat haft den på nyår, men så blev det inte =(



Och så hyrde vi tre stycken filmer, "Barnhemmet", "Girl in the park" och "Det sista offret".

Städade undan lite hemma, lagade lite mat, idag blev det Chili con carne som vi åt till både lunch och middag, den blev ju så bra. =)

 Barnhemmet: Laura tillbringade den lyckligaste delen av sin barndom på ett barnhem. De föräldralösa barnen såg varandra som bröder och systrar och de togs om hand av en kärleksfull personal. Nu, trettio år senare återvänder hon, tillsammans med sin make och deras sjuårige son Simon, driven av drömmen av restaurera den sedan länge övergivna byggnaden, och slå upp dess portar för handikappade barn. Det nya hemmet och dess mystiska omgivningar väcker liv i Simons fantasi och pojken börjar spinna ett nät av otroliga sagor och inte helt oskyldiga lekar.

Mycket bra film, spännande hela vägen, kändes mer som en rysare än thriller, hoppade till ett antal gånger under filmen, alla pratar spanska men det var inget som strörde. Ruggig, spännande och speciell. ++++

 The girl in the park: Julia tar med sig sin femåriga dotter Maggie till en lekplats i Central Park. I en sekund råkar hon vända ryggen till och i nästa ögonblick är hennes dotter spårlöst försvunnen. Femton år senare möter Julia en kvinna som påminner henne om dottern ? den småkriminella Louise ser en chans till snabba pengar och utnyttjar situationen till max. Eller är hon i själva verket den försvunna dottern? När sanningen går upp för Julia tappar hon helt taget om verkligheten.

Hemsk historia men hade ändå sin charm, helt ok film, tycker att ni ska se den ni som inte har gjort det redan.
++++


 Det sista offret: En kvinnas förflutna hinner ikapp henne när hon tvingas konfrontera sin inblandning i en tragisk skolskjutning 15 år tidigare. När årsdagen för massakern närmar sig, uppenbaras en mörk hemlighet.

Det som är hemskt är ju att det där med skolmassaker tyvärr händer idag, senast i Finland. I slutet får man sig en tankeställare??? Hmmm....vad ska jag mer säga, bra handling, helt ok +++

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback