En hemsk kväll/natt i ons

Datum: 2009-01-22 Tid: 16:38:29



Igår kväll sent när jag pratade i telefonen med Magnus...hörde jag en massa ljud utanför min dörr, som om det var någon där som höll på att bryta sig in osv. Tittade ut igenom tittluckan, men det var kolsvart, ingen där även fast jag hörde ljud. Knak, brak och crash....sen blev det tyst en stund, sprang och tittade igenom titthålet flera gånger, var alldeles för rädd för att öppna dörren och titta efter. Usch det är obehagligt, kan ju vara en uteliggare el inbrottstjuv som letar något ställe att övernatta på, och då ville de låna vinden????



När jag & Magnus hade lagt på var jag för rädd för att sova, tänk om någon bryter sig in...Så jag låg i sängen och läste o läste tills det var lugnt. Så under den tiden hann jag läsa ut boken "Innan jag dör" av Jenny Downhamn.



 Sextonåriga Tessa har leukemi och vet att hon ska dö. Vad ska hon göra under de månader hon har kvar? Hon har ju så mycket som hon inte har hunnit med. Så hon gör upp en lista över saker hon vill göra och uppleva innan hon dör. Högs upp på listan står att bli av vara tillsammans med en kille.

Det var en mycket bra bok, sorglig, det var svårt att hålla emot tårarna många gånger. Det måste vara hemskt att avra förälder och vara med om att sitt barn går och dör innan en själv. Och när hon var så ung, bara 16 år...Snyft, hade hela livet framför sig. Hon skrev en lista på saker hon ville göra innan hon dör, saker som de flesta tonåringar nog ha provat och det var roligt att följa henne under den resan, hur hon betade av varje sak på listan, ha sex, prova droger, göra något olagligt, snatta, bli känd osv....Hihi...den var mysig också, speciellt när hon hittar sin kärlek och blir lyckligt förälskad...Usch fick lite dödsångest efter att ha läst den, en tankeställare om att livet är så kort och att man ska ta vara på sitt liv. Man lever ju kanske bara en gång.......

Efter att min bok var slut så hade jag fortfarande svårt att somna, låg och lyssnade efter ljud och så, men till slut slocknade men vaknade upp och var svettig, måste ha drömt något otäckt...en mardröm.....Nu måste Magnus flytta hit, så jag slipper sova oroligt om nätterna och vara rädd att någon ska bryta sig in hos lilla mig. =(



Jag får köpa mig en mardrömsfångare...så jag slipper det i framtiden.



När jag vaknade idag tor, öppnade jag dörren och tittade ut, mycket riktigt...dörren till stegen som leder upp till vinden var uppbryten...Så då ringde jag Sthlms hem så fick de åka hit och undersöka saken, laga porten till min lägenhet. Det här vill jag inte vara med om igen...usch, fy vad hemskt.
Då var det ju någon utanför min dörr igår, antagligen höll de för mitt titthål el så jobbade de i mörkret....
Vill inte vara hemma själv längre....

Kommentarer
Postat av: Anki

Usch vad läskigt! Tyvärr hjälper inte drömfångare. Inte min iaf. Drömmer fortfarande. Du får skaffa ett basebollträ och ha bredvid sängen. ;) Ha det bra gumman! Kram

2009-01-22 | 21:21:18
URL: http://ankiengelbrektsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback