Bonde Magnus + Emma = Sant

Datum: 2009-01-12 Tid: 00:51:27



Igår lördag blev det sant, Bonde Magnus och hans Emma blev maka och make. För alla er som följer alla dokusåpor på tv vet ju hur det brukar gå för alla sk par i tv. Inget vidare tyvärr. Men vi får ju hoppas att det går bättre för Magnus och Emma. De är ju så söta tillsammans, så man kan dö, så jag önskar dem all lycka i framtiden, så får vi se hur det går??? =)

I lördags natt festade nygifta bonde Magnus och hans Emma med släkt och vänner på Sundbyholms slott, utanför Eskilstuna.

- Det här är det största jag upplevt, säger Magnus.

De 120 gästerna är uppklädda till tänderna, brasan sprakar i slottets sal och kvällens huvudpersoner strålar som bara nygifta kan.

- Det här är det största jag upplevt, det är helt sagolikt att få veta att Emma vill vara min fru hela livet, säger "Bonde söker fru"-Magnus Englund, 30.


- Våra blickar möttes som bara blickar kan mötas, beskriver Magnus deras första träff.

Nu är de äkta makar.

- Jag skulle kunna gråta hur mycket som helst för att jag är så lycklig, säger Emma Karlsson, 23, numera Englund.

Brudparet fick njuta av en fyra rätters middag med vin i slottets riddarsal med tunga kristallkronor och antika speglar.

- Vi har gjort det här till det bästa vi kan, säger Magnus.

Det håller gästerna med om.

- Allting, från mat till bordsplacering har varit delicious, säger bonde-Peter Gustafson, 35.

- De har varit så söta i kväll att man bara smälter, säger "Bonde söker fru"-deltagaren Hanna Johansson, 21.


Efter middagen sänder brudparet upp små lyktor i skyn som försvinner bort i den kalla januarinatten. Sedan dansar kvällens huvudpersoner en virvlande vals inför alla gäster.

När festen lider mot sitt slut ska brudparet bo kvar i slottets bröllopssvit.

- Den har hjärtformat badkar, går i rosa och vitt och har rosblad strödda över dubbelsängen, berättar källor.

Vigselringarna glimrar på deras sammanflätade fingrar.


- Hela vigselakten var sagolik, säger Magnus.


Båda bär släta guldband med namnen ingraverade på utsidan och Emma kan dessutom visa upp en gnistrande sten på den vigselring som Magnus några timmar tidigare trätt på hennes finger.

Vigseln var traditionell, men bruden överraskade sin brudgum genom att sjunga "Du är allt" av Sonja Aldén i kyrkan.


- Då blev jag så rörd att jag började gråta, säger Magnus.

Sedan dansades det natten lång på Sundbyholm och på söndagsmorgonen bjöds alla bröllopsgästerna på brunch i slottet.

Kyrkmusiken:

Ingångsmusiken: She
Solosång: Your song
Orkester: The poer of love
Solosång sjöngs av bruden: Att älska dig


Menyn:

Aptitretare:
soppa på jorärtskockor med löjrom och gräslök
Förrätt:
Tartar på tonfisk, sardeller och kapris, lätthalstrad pilgrimsmussla och pipirade och citronolja
Varmrätt:
Stekt kalvfilé och oxsvansragu med potatisbakelse, rödkål och fänkål
Dessert:
Valrhona chokladbakelse med kanelinkokta körsbär och vaniljglass







Åh vad jag älskar bröllop, alla är så vackra, speciellt bruden och brudgummen, alla är glada och lyckliga, god mat och dryck serveras. Hoppas att man snart får komma på något igen, klä upp sig lite =)
Senaste brölloppen jag har varit på var Patrik & Lines och Anna & Mathias. Båda var sagolika =)



Patrik & Line











Kommentarer
Postat av: Magnus

Nämen.. Linda, det här har du verkligen fått till fint. Och werner... sätt inte frukosten i halsen;)

2009-01-12 | 09:37:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback