Tisdag

Datum: 2009-02-25 Tid: 20:08:02
Sov till klockan 08.00, hade ställt klockan på 09.00, men jag kunde inte sova, har haft grymt ont i magen hela natten och även hela måndagen när jag jobbade. Vad är det för fel? Magsjuka?Magflunsa?Vinterkräksjuka?vad är skillnaden? Får se vad som händer.....Nu ska jag i allafall till frissan, där har jag inte varit sen dagen innan julafton. Så nu är det äntligen dags, har en utväxt på 3 cm nu...usch och fy vad fult det är. Vad jag än har gjort med håret, haft uppsatt, utslppt osv så har det sätt för j*vligt ut.....Men inte om några timmar =)
För nu ska Sussi på Salong Donna lägga händerna på mitt hår, och ca 2.5 tim senare så känner jag igen mig själv...Min blonda kaluffs är tillbaka...I like......

Utan frukost i magen så satt jag där och kände min mage göra uppror, bubbel, bubbel....stackars mage, men det går ju inte att äta, så what to do?
Helena kom till salongen, hon ville luncha innan hon skulle börja jobba. Så vi mötte upp mamma vid Krokanen och slog oss ner för att njuta av våran lunch. Blev mest petande i maten för mig, var inte så sugen, hungrig....
Vi hann förbi Åhlens och bokrean som började idag =)
Orkade inte kolla så mycket, så det blev bara en bok den här gången.
Gomorra av Roberto Saviano

Gomorra - Saviano, Roberto

Gick hem tillsammans med mamma och Helena gick till jobbet.
Kröp ner i soffan med en filt och satte igång en filmen "The Woman"

DVD Film: The Women

Om filmen:

En rik kvinna från New York lämnar sin otrogne make och åker till en turistort, där hon lär känna och blir vän med andra kvinnor.

Så tyckte jag:

Alla tjejer bara MÅSTE se den här underbara och fantastiska tjejfilmen.
En film om vänskap och karriär.
Underbara skådisar som får en att både skratta och gråta.

++++

Resten av kvällen tillbringade jag också i soffan framför tv´n utan mat =(
Jag är så hungrig....men jag kan inte äta...
Tittade på Oscarsgalan på svt1



Film:
"Slumdog millionaire"


Regi: Danny Boyle för "Slumdog millionaire"


Kvinnliga huvudroll: Kate Winslet för "The Reader".
 

Manliga huvudroll: Sean Penn för "Milk


Manlig biroll: Heath Ledger "The Dark knight"


Kvinnlig biroll: Penelope Cruz "Vicky Christina Barcelona"


Manus: Dustin Lance Black för "Milk"


Manus efter förlaga: Simon Beaufoy för "Slumdog millionaire"


Icke-engelskspråkig: "Okuribito" (Japan)


Animerad film: "Wall•E"


Musik: A R Rahman för "Slumdog millionaire"


Sång: "Jai ho" i "Slumdog millionaire"


Foto: "Slumdog millionaire"


Klippning: "Slumdog millionaire"


Animerad kortfilm: "La maison en petits cubes"


Scenografi: "Benjamin Buttons otroliga liv"


Kostym: "The duchess"


Smink: "Benjamin Buttons otroliga liv"


Kortfilm: "Spielzeugland" (Leksakslandet)


Dokumentär: "Man on wire"


Kort dokumentär: "Smile Pinki"


Specialeffekter: "Benjamin Buttons otroliga liv"


Ljudredigering: "The Dark knight"


Ljudmix: "Slumdog millionaire"


Alla snygga människor som närvarade vid Oscarsgalan...Åh vilka underbara och vackra klänningar alla hade, här får ni se några smakprov.




Halle Berry hade en sjöjungfruvariant med lite mindre släp, från MarchesaVictoria Beckham i svart klänning från den egna kollektionen.
Sarah Jessica Parker var som plockad ur en disneyfilm i sin Christian Dior Haute Couture-blåsa.Penelope Cruz i en fluffig marängdröm från Pierre Balmain Haute Couture.
Gwen Stefani iklädd någon typ av variant på bastklänning? från Chanel.Beyonce

Idag var det ju Semeldagen...ända gång man tyckte själv att man var värd att äta en semla. Men det blev ingen semla för mig ändå, kan jag inte ens äta mat hur ska det då gå med en fet semla med massor av grädde. Får ta det vid ett annat tillfälle.....Det är ju inte direkt min favvo, men är det semeldagen så är det.
De godaste semlorna är de man gör själva, jag är ju inte mandelmass människa, så den brukar jag skrapa bort, sen är ju jag laktoskänslig så det blir bara lite grädde tillsammans med brödet. Så gör man dem själv så kan man göra de på låglaktosgrädde och mindre mandelmassa.
Läste i någon tidning om ett recept på semlor som var gjorda med saffran och hjortrongrädde, de tyckte jag lät mumsigt...Mmmm!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback