Sminkjobb för Oriflame

Datum: 2009-02-19 Tid: 12:36:05
Oriflame

Då var man hemma igen då, efter tre fantastiska dagar ute på Sandhamn. Har gjort en årstämma, ett jobb för Oriflame. Det var jag & Lillis en kollega som jobbade som sminköser, sen var det Annette från Oriflame, Paula en stylist, Mats som fotograf och hans ass plus 6 st modeller.
Vi bodde på hotell Sands ute på Sandö/Sandhamn, alla fick varsit rum, skönt =) Slippa ta hänsyn till någon annan, slippa lyssna på någon som snarkar hela natten osv.



Hela veckan har vi ätit så mycket gott, kocken Mårten har varit helt fantastisk, snacka om att bli bortskämmda. Ville nästan inte åka hem. Vi har fått frukost, fm fika, lunch, afternoon tea och tre rätters middag varjde dag.

Jobbet har gått jättebra, Lillis och jag hade 3 modeller var som vi fixade både smink och hår på. Det skulle vara naturligt, fräscht och snyggt och kännas vardag. Det är väl kanske inte min starka sida, att sminka naturligt och vardag, så det blev en liten utmaning, men alla verkade glada och nöjda. Fotograferingarna rullade på bra, ingen stress så det var skönt, en mycket lugn och skicklig fotograf, det gillar jag. Vi fotade i en svit på hotellet, och gissa vad den kostade per natt....håll i er...18.000:-/natt...helt otroligt!

Bilder från den stora sviten








Förrätt: Parmaskinka med fyllda coctailtomater (färskost med färsk oregano och chili) på salladsbädd



Varmrätt: Lammytterfilé med klyftpotatis, färsk sparris och kronhjärtskocka med en rödvin/fikon-sås



Efterrätt: Hemmagjord kardemummaglass med äppelkaka med crispig yta





3 sorters nybakade kakor till afternoon tea, kokoskakor, kolakakor och cookies....Mumma!

Älskar verkligen mitt jobb...och det är som bäst när man får leva lite lyx på köpet. Bo på 4 stjärnigt hotell och äta grym mat hela dagarna. Jag rensade tallrikarna varje gång....Mums!

Bilder från mitt rum:

  

Bilder från plåtningen:

  

Lillis sminkös, Paula stylist

  

Den trötta sminkösen Lillis...Några för många glas rött igår kanske???



Några utav modellerna....det blev en hel del väntan, som vanligt....

  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback