Middag på Sonjas Grek

Datum: 2009-02-14 Tid: 12:10:47
Restaurang Sonjas Grek Stockholm

Fredag kväll klockan 20.00 hade vi bokat bord på Sonjas grek på Bondegatan, på Söder. Som alltid så var det fullt, blir lätt så på ett sånt populärt ställe. Det är ju Söders bästa grekiska restaurang....
Som jag sagt till vid bokningen så fick vi ett fönsterbord, mysigt när det är mörkt och man kan títta ut på alla människor som går förbi.



Jag & Min Älskling


Till förrätt så beställde vi in vitlöksbröd, tzatziki och grekisksallad som vi delade på. Åh vad bra det var, så gott. Vi båda satt och drömde oss bort till sydligare breddgrader, vill till Grekland i sommar, bla för att få äta den goda maten.

  

Till varmrätt så åt jag:
Kotopoulo Fileto
Kycklingfilé panerad med cypriotisk halloumiost, citronrasp och basilika. Serveras med rostade grönsaker, friterad potatis och tzatziki.



Magnus varmrätt:
Psaronefri
Citron & oreganomarinerad utskuren fläskfilé
Serveras med rostade grönsaker friterad potatis, tzatziki

Det blev en mycket lyckad och mysig kväll. Efter maten var vi så mätta så vi tog en promenad i kylan ner till slussen och tog sedan t-banan hem.
Kröp ner i sängen och satte igång en film, men jag var så trött så jag slocknade efter halva.



Om filmen:

Frank Perry är en livstidsdömd fånge som får oroande besked om sin dotters hälsa. Då de förlorat kontakten, konstruerar Frank en flyktplan för att kunna ställa saker till rätta med sin alienerade dotter, innan det är för sent. Planen involverar en samling medbrottslingar från olika hörn av fängelset.

Så tyckte vi:

En Prison Break inspirerande film, dock utan lika fängslande flickidoler.

+++


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback