I`m not a prostitute

Datum: 2009-12-10 Tid: 21:20:17

Idag ska jag åka till Tyskland med pappa, han ska göra lite affärer och jag följer med som sällskap och då tänkte jag även passa på att shoppa lite.
Innan vi skulle åka så var vi till banken, vi hann även förbi Sekvencia och lämnade in mitt hemmabiosystem som har strulat ett tag, sedan åkte vi förbi det nya tandblekningskontoret men tyvärr så var det stängt idag.

Sedan bar det iväg till Nyköping/Skavsta flygplats, planet till Lubeck går 15.35 så det blev 1 timmes väntan på flygplatsen. När vi hade landat så tog vi bussen in till Hamburg som tar ca 1 tim och där ifrån tog det ca 5 min till vårat hotell. Checkade in och sedan gav vi oss ut på stan, tittade runt lite och sedan blev det middag på min favorit restaurang där nere.

När vi skulle hem så stannade vi till vid en butik och pappa skulle gå in och köpa lite dryck och frukt att ha på rummet eftersom det inte fanns någon minibar ;) hihi....
Då stog jag där i min 6.000:- dyra jacka och väntar och breved stog det en fet och ful "hora" (det är gott om sånna där nere) och glodde surt. Lugn tänkte jag, jag är inte här för att jobba och sno dina kunder, hahaha! Så kommer det 2 killar förbi och jag ser hur de studerar mig från topp till tå, gissa om jag ångrade att jag hade kort kjol på mig då eller....sen vänder de och den ena kille kommer fram till mig och så frågar han: How Much?
Visste inte hur jag skulle göra, jag började bara skratta av chocken att de tagit mig för "hora"....och sa: oh no no...i´m not....och då gick de.
Hur ska man ta det?
Antar att de tyckte att det var trevligt med lite nytt och blont på gatan.....men fad fan! Låt mig vara....det är sjukt jobbigt att vara där nere, de flesta tyskar ser ganska tråkiga ut, alla är mörkhåriga och klär sig gärna i beigt, svart el grått. Så jag kan väl kanske förstå att jag sticker ut, men jag ska väl inte behöva gå runt osminkad och med mössa för att slippa att folk ska glo eller?

Har fortfarande lite svårt att släppa det där, och jag som ska gå själv på stan imorgon....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback