Ta hand om Linda kväll........

Datum: 2009-08-04 Tid: 22:39:49
Väckte i morse kl 09.00 när Magnus kom hem från jobbet, då var det dags för honom att erätta min plats i sängen. Och jag fick kliva upp =( hade gärna legat kvar ett tag till. Somnade nämligen strax efter 02.00 i går natt, kunde inte somna, är så van att ha Magnus breved mig....låg och vred och vände på mig hela tiden.
Käkade en snabb frulle och sedan gick jag i väg till gymet och körde ett pass. Shit vad bra det gick idag, det kändes så skönt att gymma igen och jag trivs toppen på mitt nya gym. Imorgon blir det ett simpass i bassängen, ska bli skönt.



Åkte hem och slängde i mig en smoothie innan jag åkte ner till poolen för att sola i några timmar, man får passa på när solen och värmen är här igen.
På vägen hem så köpte jag med mig en tonfisksallad. Det är så roligt för snubben som jobbar där säger alltid "Samma som alltid" när jag kommer in. Det innebär en tonfisksallad med avokada och utan lök =) Stammis eller vaddå? =)

Efter att ha ätit lite sallad så satte jag igång och städade, tog vardagsrummet och köket, passade också på att städa ur några skåp samt skafferiet.
Väckte Magnus kl 17.00, då var det dags för honom att kliva upp om han ska hinna vakna till liv och bli människa innnan han ska åka till jobbbet igen vid 19-tiden.



Ställde mig vid spisen (där jag hör hemma) och lagade pasta pesto med kycklingfilé, ruccola, pinjenötter, soltorkade tomater och riven parmesan....Mmmm så gott det är!




När Magnus åkte och jobbade så hade jag "Ta hand om Linda kväll", målade tånaglarna, filade och lackade min naglar, färgade mina fransar och bryn (som nästan var vita efter all sol), mm. Samtidigt som jag tittade på 4 avsnitt av serien "Privileged", den är ju så underbar den serien.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback