Valborg

Datum: 2009-04-30 Tid: 22:17:26
Min dag började med att jag väcktes av att Magnus pussade mig hej då klockan 07.15. Eftersom jag lovat honom igår att även jag skulle kliva upp då fast jag var ledig. Så var det bara att stiga upp ur min sköna, varma säng och hålla mitt löfte. Klockan 08.00 när jag satt och käkade frulle fick jag ett mess: upp och hoppa baby! Så skönt att skriva tillbaka att jag redan var vaken och satt med frullen =) haha...jag kan om jag vill....sen att jag är en kvällsmänniska mer än morgonmänniska det vet väl de flesta som känner mig. Tidiga mornar är inget för mig =)



Efter lite frulle så blev det en lång morgonpromenad på ca 2 timmar och så passade jag på att steka lite i solariumet också. Känner mig så äckligt blek just nu, och då är det så tråkigt att klä sig i färg, känns inte som om jag kan bära upp det på samma sätt. Det får nog bli en tur dit imorgon med, bygga upp lite färg några dagar i sträck är bra, sen räcker det med någon gång ibland. Nu snart kan man ju ligga ute och steka i någon park eller på en strand och det är ju också gött!

När jag kom hem klockan 11.00 så ringde Magnus, då hade han fått slutat för dagen =) Hans plan från början var ju att sitta inne och skriva på något "viktigt" patientfall/skolarbete. Men efter att ha känt på vädret ute och sett solen så ändrade han sig snabbt och sa att han kunde skjuta på det. Han ville gå ut i solen och ta en fika vid Årstaviken.....

Åkte t-bana in till Hornstull och sedan gick vi längst med Tanto mot Skanstull, tittade på alla båtar, alla människor (en hel del stundenter), mm.
 
Åh vad jag saknar min båt eller pappas båt ska jag väl säga, en stor och snygg "Bayliner" som jag gärna låg längst fram på och solade på under somrarna. Medans pappa var chaufför =) Pappa och jag brukade "lyxa" till det ibland på vardagen, åka ut till en lyxrestaurang ute på Fjäderholmarna och käka lunch i solen och njuta av den goda maten och trevliga servicen. Medans alla andra fick jobba och slita......=) haha....




  


Löjromen där är en stor favorit hos mig =) Mmmm

Nog om det =) Cafét som vi tänkte besöka i Årstaviken hade fortfarande stängt, snacka om otur. De öppnar imorgon den 1 maj. Magnus som längtat så efter att sitta där mot solväggen och steka med en kaffe och gotta sig i solen. Men det får bli en annan dag =)
Nu när Magnus har fått sommarjobb här så har vi ju hela sommaren på oss!!! Det bästa!

Vi gick och vi gick och vi gick, efter ca 2.5 timmes lång promenad började vi båda känna att vi måste fylla på med energi. Så ett besök på Medis och glassbaren fick det bli ;)
Jag åt saffran (så klart), vit choklad med crisp och pecanötkola. Och Magnus åt pistage, rom/russin och capuccino.
Snålgubbe som jobbar där i glasskiosken, man får så små glasskulor. Det kostar 35:- för 3 kulor i en bägare.
Vi satte oss ner på en bänk för att njuta av den i solen, men fick tyvärr sällskap av en "slemmig" alkisgubbe, som satte sig brevid oss och tog upp sin "systempåse" som han hade en whiskeyflaska i, som han glatt började tömma i sig, inte nog med det, han började skrika på folk som gick förbi om han fick en cigg osv. Och då reste vi oss och gick. J*vla drägg! De kan väl hålla sig borta från oss......

Åkte hem och tog bilen till Heron City för att köpa med oss deras grymma thai take away =)
Nudlar med kyckling plus kyckling med jordnötssås.
Kände oss väldigt trötta efter våran promenad plus att jag hade sjukt ont i fötterna efter nästan sammanlagt 5 timmars promenad, så det var gott med hämtmat.

Kvällen har varit väldigt lugn, tittat lite på tv, bla "Hitta Hem", så nu vill vi ha en katt till...funderar på att köpa oss en liten dunboll till. En ragdoll/birma skulle vi vilja ha =)



Just nu sitter Magnus med sitt favvo spel "Pes" så då passar jag på att skriva av mig lite ;)

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Du har en kanonsnygg blogg!

2009-05-01 | 19:00:12
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Linda själv

Tack så mycket =) Vad roligt att höra....=)

Ska kolla in din också ;)

2009-05-01 | 21:10:56
URL: http://bimboblondie.blogg.se/
Postat av: elin

fin blogg ;)

2009-05-02 | 15:43:42
URL: http://eeelinida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback