Torsdag, en dag full av shopping, god mat, bio mm.......

Datum: 2009-04-17 Tid: 00:01:03
Hade en mycket jobbig natt, hade svårt att somna och sen så vaknade jag tidigare än vad jag hade tänkt och kunde inte somna om. Och ändå kom jag försent in till centralen för att möta upp Helena, sorry vännen! Fastnade i telefonen samt framför spotify där jag gjorde ordning en mapp med en massa sköna, gamla 90-tals låtar. Med bla Robyn - Do you really want me, S.O.A.P - romeo & juliet, E-rotic - sex on the phone, Aqua - Barbie girl, Coolio - gansta´s paradise, Mr President - coco jambo, Daze - superhero, Rollergirl - superstar, m.fl.

När jag väl kommit in till centralen så gick vi raka spåret upp mot Drottninggatan, där våran shoppingrunda började. Helena behövde köpa solglasögon, hon provade en del men fick inte med sig några hem, de flesta är för stora för hennes lilla skalle =) fniss....

 

Coolingen "Flugan".....Nästa Halloween ska jag vara ett Bi/geting var hennes kommentar =) Hahaha.....

Lunch käkade vi på Kungshallarna i vanlig ordning, vi är ju stammisar där ;) Tråkiga och enformiga som vi är så åt vi Kyckling Lousiana (grillad kycklingfilé med ris, sallad och avokadocremé).
Efter flera timmars spring på stan tyckte vi att vi gjort oss förtjänta utav den mumsiga glassen på "Montis" i Gallerian. Tre kulor var i en bägare, jag år jordgubb, citronsorbet och choklad. Helena körde på samma men bytte jordgubb mot vanilj med krossad choklad. =) Mmmm så gott!!!





Helena lyckade bli pålurad en lila, tuff och snygg vår/sommar-jacka, jag är nämligen hennes privata personliga shoppare =) Sedan blev det en söt klänning från Vero Moda.
Och jag då, vad köpte jag???
Ingenting till mig själv =( Men en t-shirt till my baby, en ceriserosa ;) så klart!

Kom hem kl 16.30 och då bestämde vi oss för att åka till "Heron City" och gå på bio. Vi såg filmen "En shophpolics bekännelse".

SF Bio: En shopaholics bekännelser

Efter att ha läst boken så tyckte jag att filmen var helt ok, men boken är så mycket bättre. De hade tagit bort så mycket i filmen som är såååå roligt i boken. Men det brukar ju vara så......tyvärr! Boken är bättre än filmen!
Det verkade som om jag & Helena har dålig humor, för det var typ bara hon och jag som skrattade i hela biosalongen, för visso så var det inte så mycket folk där, ca 20 personer totalt. =)



Fick en fin påskpresent utav världens bästa Helena =)
Ljuslykta från "Cult"....i love! svart & rosa ;)





  

Min hemska utväxt ska äntligen bli fixad på lördag hos Marre pojken =)
Längtar.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback