Lördag....frisörtid hos Paradise "Marre", middag och en cider slutade med migrän och sängen

Datum: 2009-04-19 Tid: 23:50:30
Jag hade lovat Helena att inte väcka henne före kl halv tio. Jag vaknade kl 7, 8, 9 och sen kunde jag inte hålla mig längre. Då reste jag mig upp och sjöng en godmorgonvisa för henne. Time to wake up sunshine.......Åh nej hörde jag från sängen och någon vände på sig och ville inte kliva upp....då kröp jag ner igen och sa att hon fick sussa en stund till om hon ville medans jag tittar på Nyhetsmorgon på tv4. Men då kunde hon inte somna om....hihihihi.....så då blev det frulle och fix.

Idag ska jag till min vän Marre och få håret fixat. Vi har ju jobbat tillsammans länge nu, gjort Elin Lanto ett antal gånger, mm. Och nu samarbetar vi och gör bröllop (brudar).



Åkte in till stan när vi hottat till oss lite inför kvällen. Hade tid hos min vän Marre (vinnare av paradise Hotell) klockan 16.00, han hade lovat att fixa min hemska utväxt. Och det var ju på tiden......det var ju ett tag sen sist, så det var välbehövligt.
Det var trevligt att träffar Marre och hans fru Marcella och deras söta son Michelle (vilka fina ögon, jättelånga ögonfransar).




Snygga paret.....

Under tiden när jag satt och blev snygg i håret så kom det in en engelsktalande man och ville bli klippt, Marcella tog hand om honom, det visade sig att han var "Tina Turner - sångerskan" privata pilot....Hur coolt är inte det, att ha ett eget privatplan med egen privat chaufför =) Hon ville ha 500:- för det, men gissa var hon fick i driks??? =) Han gav henne 500:- och sa att det var bra så....Fan jag ska också bli frisör =) Och fixa alla "kända" människor!!!!

 


Kände mig mycket nöjd med håret när Marre var klar med det, lite blekning och lite milkshake (ask/pärlemo) så var jag i tipptopp form. Och fattig slappa jag bli, med den underbara rabatten man får när man är "kompis" med en grym frisör. Only for you Linda!!! =) hihihi......



Klockan 18.30 hade vi bokat bord på "Caliente", det är nästan ett år sen vi var där sist. Det var i april när alla tjejpolare plus någras respektive kom ner på besök hit till Sthlm för att fira min 25 års dag. Då var vi alla ute och käkade på "Caliente", det var tider det. Men nu har man bara en dag kvar sen paserar jag 25 års sträcket och är ett steg närmare 30....känns så där måste jag säga. Åldernojja...ja!!!!

Började få lite lätt huvudvärk när vi satt där och kollade in menyn och skulle beställa men tänkte att det kanske skulle gå över med en kall cider.



Helena mycket nöjd....



Till middag blev det:

  

Så himla bra...mycket gott!



Tyvärr så blev min huvudvärk värre och värre och jag kände att det var migrän som var på gång. Och jag som inte har med mig någon naproxen (migränmedicin). Så i stället för att ta in efterrätt och sedan fortsätta ut i Sthlm vimmlet så blev det raka vägen hem för oss. Så typiskt när vi hade planerat annat, dricka lite gott, glo på folk och dansa lite. Men vi får ta det en annan gång. Kände på t-banan att det blixtrade till i huvudet och att det började pipa i öronen och att ljuskänsligheten började komma.



Och inte nog med det, när vi ska byta t-bana och är på väg upp för rulltrappan så står det ett gäng fjortisar, då ena "fula" bruden knäcker kommentaren . Du kanske borde sminka dig lite mindre. Tanken var nog inte att jag skulle höra det. Och tur för henne att jag inte var kvar på perrongen, för med mitt humör när jag har huvudvärk är inte att leka med.....Så i stället ger jag henne fingret och stirrar på henne hela vägen upp och hon ser skitskraj ut och hennes polare skäms över henne och viskar, fan det där hörde hon ju. Jag är såååå trött på människor som är avundsjuka på människor som ser bra ut, bättre ut än vad de själva gör och att de då istället ska spy galla över de för att de är avundsjuka. Jag hatar avundsjuka, det är det värsta som finns. De skulle bara veta att det var ett proffs hon precis kommenterat och att det kanske var hon istället som skulle behöva en hel del smink för att ens kunna se normal ut...din lilla ap.......Åh vad jag önskat att jag hade stått kvar på perrongen och fått tag i ungen...shit vad jag hade......

När vi kom hem så var det en kall, blöt handduk som fick ligga över mitt ansikte och så kröp jag ner i sängen. Kände mig yr, spyfärdig och illamående. Och stackars Helena fick ligga brevid och vara uttråkad, hon fick i allafall se "Robinson", det missade ju tyvärr jag. Sov i 2 timmar och sedan vaknade jag upp och mådde lite bättre men fortfarande spänningar och lätt illamående.







Om du läser detta Helena så lovar jag att vi ska ta igen denna kväll nästa gång du kommer ner. Förbereda mig lite bättre, och undvika migrän i framtiden. Det var ju så länge sen sist jag hade det, så det kom som en chock. Jag är så ledsen att kvällen inte blev som den skulle, men men......

Klockan halv tolv så mådde jag lite bättre, fick i mig lite energi och blodsockret gick upp igen så då satte vi igång en film som vi kollade på i sängen. "Make it happen".

Make it happen theatrical one sheet

  

Om filmen:

En ung kvinna, Lauryn, från en liten stad i Indiana flyttar till Chicago med drömmen att komma in till Chicagos musik- och dansskola. Men efter avslag och och en massa otur får hon jobb på en varietéklubb. Klubben visar sig vara en plats där hon hittar sig själv och genom sitt jobb lär hon sig att förstå att även om planerna kan ändras, gör drömmarna det aldrig.

Så tyckte jag:

Jag älskar verkligen dansfilmer, allt från Dirty Dancing till Step Up, Honey. Härligt att få följa hennes drömmar, men som i de flesta filmer så vet man hur de ska sluta. Men mycket skön musik, snygga korregrafier, moves mm. Helt värd att se, speciellt för oss tjejer som älskar att dansa.

+++

Kommentarer
Postat av: helena

du behöver inte be om ursäkt för att du fick migrän, sånt man inte kan rå för! men vi fick äta god mat iaf och du fick bli snygg i håret =)och såg en bra film när du vakna upp =) ja vi tar de när jag kommer ner nästa gång, hoppas de är lite varmare då =)



jag tycker att dagen va bra iaf =) tyckte synd om dig bara...



kramen



2009-04-21 | 22:29:31
URL: http://flowernena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback