En stressig skärtorsdag

Datum: 2009-04-09 Tid: 14:20:05

Vaknade kl 08.15,  dags att kliva upp, fixa till mig, käka frulle och sedan börja med alla mina "måste göra" saker idag. Först och främst måste jag åka in till Ams för att påanmäla mig igen, de var nämligen mycket snabba med att avanmäla mig för att jag ringt in en dag för sent och talat om hur min jobbsituation ser ut idag.
Kommer dit då är det bara 5 st före mig....har man otur så brukar det kunna vara 20 st före i kö....asjobbigt.
Pratade lite med Helena i telefonen medans jag väntade, tiden går lite fortare då...ska bli roligt att få träffa henne i påsk, det var ett tag sen nu.

Sprang in en snabbis i några butiker för att köpa födelsedagspresent till pappa som fyller år på lör och något att lägga i Magnus påskägg. Inget godis i hans ägg....No,No,No!

Hem och dumpa av lite saker, sedan in till stan, tog t-banan in för att slippa strula med parkering. In till Cityoptikerna för att köpa linser till Magnus, påskblommor till mor och far, något litet till Helena (påskägg fyllt med en överraskning). Men inget till mig själv, lite orättvist tycker jag =( Jag ville också handla något, något snyggt att ha på sig på lör när vi ska ha påskmiddag......men jag får väl slänga på mig något gammalt. Tråkigt men sant......
Känner att blodsockret är på väg ner så jag skyndar mig till t-banan för att åka hem och stoppa något i magen.

Hemma igen, fått lite lasagne i magen...gott! Och nu är det dags att packa, plocka undan lite och fixa det sista innan det är dags att åka norröver.

Häxa Blåkulla

Förra året vid den här tiden då var jag, Magnus, Mamma och Pappa till Tyskland och hade det bra!

  

Och så här grönt var det i Tanto den 15 april -08



Våren har inte kommit lika långt i år tyvärr......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback