Mysig söndag

Datum: 2008-11-24 Tid: 22:52:55
Vaknade upp och ute var det vitt...snö! Vi stockholmare har fått snö!!! Det är vi inte bortskämda med.  Vad mysigt....Så efter frukost så klädde vi på oss en massa varma kläder och begav oss ut på en långpromenad i kylan, friskt och skönt =) Vi gick från Hornstull, längst med vattnet, förbi Tanto och vidare till Skanstull.

  Magnus utanför Street/Hornstull
     

Efter ca 1 tim promenad så började våra magar skrika efter mat, så vi gick till Coffehouse by George på Götgatan och käkade lite lunch, det blev toast med soltorkade tomater, pesto o mozzarella för mig och Magnus tog en toast med kyckling, sweet chili o parmesan, till det drack jag en varm choklad och Magnus kaffe.

     

Hann med lite shopping också, fast det var inte planerat, men det är ju såå roligt =)
Jag köpte Magnus en skjorta, en svart djupt v-ringad tröja och en lila snygg kofta...

   Magnus poserar vant framför kameran...Åh så snygg och stilig han blev ;)

Så blev det lite mys/pys från Hemtex också, jag gillar ju silver, svart och vitt, hela våran lya är ju inredd i de färgerna, så vi hittade en fin ljuslykta och 3 st små tillhörande ljuslyktor så vi köpte.

 

Till mig själv så köpte jag en möss och tillhörande, matchande vantar i svart   
Så slipper jag frysa i vinter =)

Städade lite när vi kom hem, köket och vardagsrummet, bytte lite gardiner osv.
Några bilder från våran lägenhet:

   

Sedan efter all städning och fix, så var det dags för middag, fick bli riktigt söndagsmiddag, bestående av, fläskfile, beasås, ugnsbakade grönsaker...mmmm....så gott och mumsigt.

 

Till kvällen sen så åt vi lite morot/gurkstavar och dipp i sängen framför en mycket bra film, som jag verkligen kan rekommendera. "The children of Huang Shi"

 
 

Under andra Sino-japannska kriget 1938 tar sig den brittiska journalisten George Hogg in i det ockuperade  Nanjing i Kina, där han får bevittna Nanjingmassakerna och blir nästan själv mördad, men blir räddad av kommunisten  Chen Hangsheng. Senare under kriget blir Hogg skadad och skickas sv Chen till ett barnhem i Huangshi, ledd av den amerikanska sjuksköterskan Lee Pearson. Hogg får försöka att ta hand om alla barnen där, men får problem när japanerna rör sig allt närmare staden.
George Hogg spelas av Jonathan Rhys Meyers    

Efter filmen så var det godnatt och sovdags...........Natti, natti.....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback