En riktigt härlig Linda & Mamma dag

Datum: 2011-09-11 Tid: 11:43:39
Klockan 11.00 så hade mamma tid hos min vän Ida för att få håret fixat. Sprang på Ida vid t-banan så då gjorde vi sällskap till salongen där hon jobbar nu, "Kontrast" på Birger jarlsgatan. Det var över 1 år sedan sen jag träffade Ida så vi hade som alltid mycket att prata om. Alltid lika trevligt att träffas, synd att det händer allt för sällan bara. När mamma hade blivit snygg i håret så tackade vi för oss och gick till lunchstället alldeles breved och käkade varsin ceasarsallad de lux. Sedan började shoppandet.......

Jag köpte lite kläder från ett av mina favoritmärken "Bondelid".
Två snygga klänningar/tunikor att ha till mina boots, en tuff skinnjacka mm för att bryta av det söta.
Jag har ju mest svarta kläder då vi på Åhléns ska ha det om inte käderna är köpte på Åhléns. Men nu tänkte jag att jag kunde unna mig lite vardagskläder att ha när jag inte jobbar för det gör jag faktiskt inte jämt.




Men sen blev det ju en svart klänning som jag kan ha på jobbet samt en svart transparent tunika. Lyckade även få med mig en ny skinnjacka att ha i höst och en tubehalsduk  svart.



En ny sportbh och självklart var denna i rosa, neonrosa till och med...i like ;)

Både jag och mamma kände att vi började bli trötta och behövde fylla på energiförrådet, så det fick bli en fika inne på Åhléns City. Där sprang vi på min vän Donna som stod på make up store tillsammans med Maria Montazami och lanserade tre nya läppstift. Gissa om det var folk där?! Alla ville få en bild tillsammans med hollywoodfrun ;)





Sedan fortsatte shoppingen nere vid Sergelgången och inne på Gallerian där vi också passade på att få i oss en varsin glass från det underbara glasscafét "Montis". Finns det någon godare glass än deras?
Köpte även med oss några olika macarons till kvällen.



Tanken var att vi senare på lkvällen skulle gå till Jimmy´s Steakhosue på söder och käka men vi hade alldeles för många shoppingkassar och fötterna var för trötta så vi bestämde oss för att käka på "Pizza Hut".
Det var väldigt länge sedan jag åt där, vi satte oss ute och tittade på folk och moffade i oss en varsin pan pizza. Kom hem runt kl 21.00, det innebär att vi har sprungit på stan i ca 10 timmar, inte undra på att fötterna värker. Vi kommer nog att sova gott i natt......






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback