Husliga fröken Linda

Datum: 2011-09-18 Tid: 18:41:56
Idag hade vi funderingar på att åka till Färilla och hälsa på min kusin Krille och hans tjej Jennifer. De är gravida och ska ha barn om 2 mån plus att de har köpt hus osv. Men vi kände att vi hade alldeles för mycket att göra så vi får ta det en annan dag.

Klev upp vid 08.30 och käkade frulle sedan satte vi igång att göra en massa nytta här hemma. Vi hjälptes åt att damma, dammsuga, byta sängkläder, skura golv, göra ren fläkten, städat ur kyl/frys mm. Och det tar ju sin lilla tid, vi är ju van att städa 60 kvm (som lyan är på i Sthlm) och nu har man 240 kvm, lite skillnad kan jag säga ;) Men hjälps man bara åt och har bra musik i bakgrunden så går det riktigt bra. När vi var klara så tog vi en fikapause och när den var slut så kom pappa förbi och hjälpte Magnus med lite småfix i badrummet. Och under tiden så grundmålade jag alla fönster nere i gillestugan. Oj vad jag har varit huslig och duktigt idag känner jag =)



Nästa grej var att fixa middag tills ikväll samt lunch tills imorgon. Till middag ville Magnus ha tacos så det fick det bli. Men till lunch så provade jag att göra en köttfärslimpa som jag fyllde med färsk basilika, soltorkade tomater, fetaost och oliver. Till detta blev det en gräddsås och kokt potatis....Hoppas verkligen att detta ska smaka imorgon =)
Hade fått ett recept av en kompis/kollega Vera på en mumsig kladdkaka som jag även var tvungen att svänga ihop lite snabbt och har vi tur så kanske man får smaka en bit till kvällens avsnitt av Idol.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback