Helgen

Datum: 2011-10-09 Tid: 21:28:03
Då var det söndag igen och ännu en vecka har gått. I helgen har det inte hänt så mycket, jag har jobbat hela tiden. Men på kvällarna har det blivit en massa mys tillsammans med älsklingen som äntligen har fått varit lite ledigt.

Magnus och pappa har hållt på lite hemma i vårt badrum, så nu börjar det snart bli dags att börja klinka och kakla =) Kanske att det hinner bli klart innan jul, jag vill ju bada i mitt badkar i vinter.

Igår såg vi två bra filmer, "Irene Huss - tystnadens cirkel" och "Legendary".



Om filmen:
En ung man hittas död, dumpad i en container. Kroppen är naken, blodig och sönderslagen. Obduktionen visar att offret har GHB i kroppen och har fått utstå piskrapp, skärsår och brännmärken. Allt tyder på att han har blivit kidnappad och utsatt för sexuella övergrepp och tortyr. Det verkar röra sig om en organiserad liga som gjort detta tidigare, det här är bara första gången offret har dött. Spåren leder till en nattklubb som Irenes dotter Jenny och hennes kompis besöker, ovetande om faran. Irene Huss och hennes kollegor får problem med utredningen när de som blir utsatta inte anmäler brotten på grund av skamkänslor, och av rädsla för att någon ska få reda på vad som hänt.

Så tyckte jag:

Vilken nagelbitare, har tyckt att de flesta senaste Huss filmerna har varit rikitgt bra, men den här tog priset. Så spännande från början till slut. Ville inte att den skulle vara slut, ville bara se mer och mer. Helt klart mycket sevärd!

+++++



Om filmen:
CAL OXLEY is an extremely bright, engaging, undersized fifteen year-old. Neither blue collar nor athlete, both qualities that make up his small Oklahoman town, Cal’s been picked on most of his life primarily because he’s always been a little different. MIKE, Cal’s older brother (WWE Superstar John Cena) and one time world-class high school/collegiate wrestler, left him and his mother behind years ago after a tragic car accident killed their father…an accident to this day Mike feels responsible for. Hoping to revive a relationship long since forgotten, Cal joins his high school wrestling team in the hopes his brother will train him. More importantly, Cal uses wrestling as the tool to reunite his family.

Så tyckte jag:
Mycket bra film med bra skådespelare och bra handling. Baserad på en sann historia som bjöd på både skratt och tårar. Älskar den här sortens film.

+++++

Ikväll söndag fick det bli hämtmat, varken jag heller älsklingen orkade laga någon mat. När vi hade ätit så packade jag allting inför mina dagar i Sthlm. Sedan blev det en lång dusch innan vi satte oss i soffan och tittade på "Arga snickaren", " Gustafsson 3 tr" och nu tittar Magnus på "starke man", vilket jag tycker är riktigt dåligt så då passar jag på att skriva lite här ;)

Imorgon bitti åker jag och pappa till Sthlm, jag ska köra pappa till Skavsta flygplats då han ska ner till Tyskland på jobb. Och själv så ska jag sminka till en reklamfilm för Haléns på tisdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback