After training med Magnus jobb på Scandic

Datum: 2011-10-06 Tid: 15:17:48
Magnus jobbar hela helgen, de har något som kallas "Bollnäs Ess" på sporthallen. Ett träningskonvent med en massa inhyrda instruktörer, prova på olika träningspass, föreläsningar mm. Och helgen avslutas med fest på Hotell Scandic, det är italiensk buffé som står på menyn, något coverband som heter "Slimfit" som ska spela och en massa mingel.

Har bara tagit det lugnt idag, inte gjort många knop, legat och läst den nya boken av Camilla Läckberg. Och vid kl 16.00 så kom mamma och hämtade mig då hade jag hunnit gjort iordning mitt hår och make upen fixar jag hemma hos dem. Klockan 19.00 dök Magnus upp och det var dags att gå till Scandic. Kände mig rätt nöjd med det jag hade på mig, mitt hår, min make up mm så den här kvällen kan nog bli bra ;)

Det var både anställda på gymmet, de som tillverkar alla maskiner, alla inhyrda instruktörer, de som varit och tränat under helgen som fick vara med ikväll och de var en hel del. Jag och Magnus satt tillsammans med Magnus kollega Catrine och hennes man.
Maten var helt ok, det kallskurna var riktigt gott och så bjöds det på vin mm. Det blev någon drink och någon cider och en massa prat och skratt. Tyvärr så var ju inte bandet något vidare, de spelade mest gamla låtar (låtar som man knappt hade hört). Det kändes som någon form av "svennefest" på Kanarieöarna, ringdans mm. Inte riktigt min grej tyvärr.
Magnus blev bara tröttare och tröttare efter att ha jobbat i nästan 14 dagar i sträck så vi 00.30 tackade vi för oss och det var rätt lagomt tycker jag. Min snälla pappa fick vara våran privatchaufför och skjutsade snällt hem oss när det var dags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback