Jag och älsklingen hemma i Sthlm igen

Datum: 2011-11-07 Tid: 21:50:17
Tisdag den 1 november

Idag så åker jag och älsklingen till Sthlm igen. Jag ska ner och jobba den här gången men det kommer även att finnas tid för annat.
När vi hade städat undan här hemma, packat och gjort oss i ordning så åkte vi in till stan. Lämnade av våran bil hos mormor och Harald, som ska besikta den åt oss idag medans vi är i Sthlm. Vi har fått lånat pappas bil under dessa dagar.

När vi kom fram till Sthlm så åkte vi direkt in till stan för att shoppa lite på Åhlens City. Det blev en vattenkanna från Eva Solo, en burk från Ittala att ha havssalt i, en röd Pappelina matta (en dörrmatta att ha vid entrén i jul), pennställ/skrivbordsprylar i plexi från Muji och några röda löpare att ha på köksbordet under december/jultiden.






När vi hade shoppat klart på city så åkte vi hem och lämnade alla shoppingpåsar. Åkte sedan iväg till Heron City för att käka lite thaimat (som vi saknar så mycket, den är ju så bra där). Tog sedan en tur in på Mio och där hittade vi snygga servettringar och en fotpall/puff att ha till vår nya soffa.












Efter maten och shoppingen så tänkte vi gå på bio men vi hittade ingen som vi var sugna på att se. Så i stället så åkte vi hem och tittade på filmen "The way back".



Om filmen:
Sju krigsfångar flyr från ett arbetsläger i ett helvetiskt Gulag 1941. Deras väg mot frihet sträcker sig från Sibirien, över den glödheta Gobiöknen och vidare över Himalayas berg till Indien. Under 600 mil av svåra umbäranden får de kämpa mot både moder natur, illvilliga främlingar och inte minst varandra. Alla nådde inte friheten.

Så tyckte jag:

Riktigt bra film med bra skådespelare, spännande handling. Den kanske var lite halvseg då och då, det hände inte så mycket i mellanåt. Men den var ändå riktigt bra och helt klart sevärd.

++++

Skönt att kunna vara uppe sent tillsammans med älsklinge ikväll, få så mycket tid som möjligt tillsammans. Jag har ju sovmorgon imorgon, ska vara på plats först klockan 12.15 plus att jag bara ska jobba halvdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback