Fars dag 2011

Datum: 2011-11-27 Tid: 20:32:34
Söndagen den 13 november

Idag är det alla pappors dag och det firar jag med att bjuda världens bästa pappa på middag.

Var tyvärr inte den piggaste i morse efter gårdagens grannmiddag, sov ända till 10.30 och det kan jag inte komma ihåg när jag gjorde sist. Kände mig så sliten och bakis, så efter frullen så kröp jag ihop under en filt och la mig på soffan. Men vid 14-tiden var det dags att sätta lite fart, för klockan fyra kommer mor och far på middag.



Jag och älsklingen är grymma tillsammans i köket, riktigt teamwork!

Till förrätt bjöd vi på jordärtskockssoppa med räkor och parmesanstänger.



Till varmrätt blev det köttfärsbiffar med lyxmos (västerbottenost, potatis, creme fraisch, persilja mm) och svampsås.



Och till efterrätt blev det en cheesecake med kiwi och physalis, mums!



Och förutom middagen så fick han ett paket med strumpor (som han hade önskat sig) och en en bok/cd/dvd-samling om/med Led Zeppelin.

Hade en riktigt mysig kväll tillsammans med min käre mor och far. Och när de hade åkt hem så tittade vi på film " Irene Huss - Skydd av skuggorna".



Om filmen:

En man hittas avrättad i hamnen. Irene Huss och hennes team sätts på fallet och allt pekar på en uppgörelse i den undre världen. Men så småningom inser Irene att fallet har en personlig koppling. Efter ett bombdåd är hon plötsligt indragen i en utpressningshärva där ingen går säker - allra minst hennes familj. Polis och åklagare står maktlösa mot de kriminella gängen och Irene blir till slut tvungen att ta saken i egna händer...

Så tyckte jag:
Spännande i vanlig ordning. Helt klart sevärd om man som mig gillar Huss.

++++

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback