Italiensk restaurang i Bollnäs, vilket skämt!

Datum: 2011-12-07 Tid: 09:42:24
Upp och jobba idag igen, känns så där när man har besök av svärmor men så är det.
Det rullade på riktig bra idag, det var massor av shoppingsugna människor in och handlade och sånt gillar jag, för då går tiden jättefort. Min vän Helena tittade förbi så vi bestämde oss för att gå och luncha/fika när jag slutade vid 14.15. Det fick bli lunch på Krokanen, där satt även mamma, Magnus och Rigmor och käkade. Tiden springer alltid iväg när man har mycket att prata om så vid 16-tiden var jag tvungen att åka hem för att göra mig i ordning till kvällen.

Klockan 18.00 plockade vi upp mor och far för att sedan åka till den nyöppnade italienska restaurangen i stan.
Till förrätt så tog vi in en massa vitlöksbröd och det smakade ju bra, men det går väl kanske inte att misslyckas med det? Och till varmrätt så tog alla utom Magnus in pasta frutti di mare, med en massa skaldjur. Magnus åt en pasta carbonara.

Detta var det som kom in......



Och det var verkligen katastrof, vilken skit....Hur kan man misslyckas så här?! Pastan var överkokt, gick inte ens att rulla upp på gaffeln, smakade som mosad pasta när man tuggade. Kändes som om tomatsåsen var vanlig pizza tomatsås, musslorna var som gummi, de gick inte ens att äta. Åt tre tuggor sen gav jag upp! Vilket skämt!!!! Jag kommer aldrig att gå hit igen och skulle verkligen inte rekommendera detta ställe till någon annan heller. Ingen av oss som var där tyckte att det var gott....och vi lämnade det mesta av maten kvar på tallriken. Servisen var inte heller bra, småtjejer som jobbar som knappt visste vad de serverade, eller vad som fanns att dricka.
Skäms på er!

Åkte hem till mor och far där vi fick äta oss mätta på pappas efterrätt i stället, kokosgratinerad banan med glass. Mycket bättre! Tittade på "Så mycket bättre" tillsammans innan det var dags för oss att åka hem. Det är ju jobbdags imorgon igen......
Vi fick i allafall en riktigt trevlig och mysig kväll tillsammans även om inte maten var någon höjdare.

Skäms verkligen över vilket dåligt matutbud vi har i stan när det gäller restauranger. Varför är det ingen som lyckas? Varför kan inte någon duktig människa med känsla för mat, inredning, detaljer, service mm öppna upp något?! Det skulle verkligen behövas i den här stan. Eller är det så illa att Bollnäsborna nöjer sig med detta? Tur att man är i Sthlm och Skövde ibland, där man kan få äta riktigt restaurangmat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback