Smygstart på adventsfirandet

Datum: 2011-12-07 Tid: 21:59:06
Lördag den 26 november

Idag har det varit fullt upp på jobbet från öppning till stängning. Det märks att folk har kommit igång, fått lön och är lite köpsugna. Och sånt gillar jag, då är det fullt ös på golvet och i kassan och tiden bara springer iväg och vips så var klockan 14.15 och det var dags för mig att gå hem. Mötte upp mamma på stan så gick vi på Krokanen och lunchade. Köpte med mig lite saffransgott till kvällen, en saffransbulle och en saffransmuffins.

Mamma åkte sedan med mig till Kvantum för att handla och sedan åkte jag hem. Lagomt tills Magnus också kom hem efter en dags arbete.
Vi hjälptes åt att sätta upp alla julstjärnor i alla fönsterna, städa, pyssla och fixa det jul och adventmysigt här hemma. Tänk att det redan är första advent imorgon, vart tog tiden vägen?

Lagade fläskfilé med hasselbackspotatis och sås till middag. Och sedan satte vi oss i soffan och myste hela kvällen. Tittade på "Så mycket bättre" och hade lite smygpremiär av adventfikat. Vi drack glögg och åt saffransbullarna som jag hade köpt plus att vi provsmakade Dumles "limited edition" med smak av ginger (pepparkakssmak).






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback