Grattis svärmor på 60 års dagen

Datum: 2011-12-07 Tid: 09:17:52
Fredag den 18 november

Idag fyller svärmor Rigmor 60 år, grattis till dig!

Dagen började med att Magnus och pappa åkte till Hudik för att köpa pappa en extra bil som han kan ha i vinter. Och under den tiden så åkte jag och svärmor in till stan för att shoppa lite. Hittade bla en massa smått och gott julpynt mm till hemmet. Längtar verkligen tills jag får göra "jul" hemma, det är ju så mysigt. Underbaraste högtiden på hela året, en massa ljus, stjärnor i fönsterna, julgran, julpynt mm.

Mötte sedan upp Magnus vid ett tiden för att käka lunch och det gjorde vi på Palladium. Där har de lunchbuffé varje dag som är helt ok. När vi var klara där så gjorde vi resten av stan. Jag köpte några presenter till kusin Bella som fyller år på lördag.

Åkte sedan förbi Colorama för att lämna tillbaka några tapetprover som vi hade lånat. Och sista stoppet innan vi skulle hem igen var Ica Kvantum för att fylla på kylen lite ;)

Det lutar åt att det blir den högra tapeten (den med minst glitter). Vi tänkte byta ut den som vi har i gillestugan. Och så tänkte vi sätta den randiga tapeten vågrätt. Tror att det kan bli riktigt snyggt, men jag hinnar kanske ändra mig innan det är dags att sätta upp den ;)



När vi kom hem så satte jag och Magnus igång med middagen. Vi tänkte bjuda Rigmor på en tre rätters middag dagen till ära.

Till förrätt blev det toast med thailändska smaker (löjrom, salladslök, creme fraisch, lime, koriander, fisksås, röd chili mm.



Till varmrätt blev det helstekt fläskfilé med hasselbackspotatis, gräddsås, bea och sallad.

Och avslutningsvis så blev det en mumsig efterrätt, vaniljglass, hallon, grädde, marränger och lemon curdsås....Mmmm så gott, fräscht och friskt.

Satte oss nere i tv-rummet och softade resten av kvällen, Rigmor fick öppna sina presenter. Sen så tittade vi på tv, vi såg bla på Idol och Skavlan. Sen var det dags att sova för min del.

Och imorgon ska man upp och jobba igen......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback