Kräftskiva och filmmys

Datum: 2011-08-31 Tid: 10:41:28

Sista bröllopet som jag har inplanerat för tillfället, sen så vet man ju aldrig om det dyker upp några fler i höst som vill ha min hjälp. Idag skulle jag vara på plats kl 10.30 för att sminka Linda som ska gifta sig i Järvsö idag.

När jag kom dit var det fullt ös, massor av tjejer som sprang runt och var nervösa. Linda var klar med sitt hår så jag satte igång med hennes make up direkt. Hon är väldigt söt Linda, har hud som en porslinsdocka, så hon var väldigt lättsminkad. När hon var klar så var det tärnans tur att få lite make up och även hon var enkel att sminka och ville ha en lätt, naturlig, fräsch make up liknande den bruden har.
Klockan 12.30 var jag klar och tackade för mig =) Det var en bra arbetsdag =)

Klockan 14.00 fick jag besök av Maud, mamma till Anna och Ann-sofie som skulle på bröllop i Järvsö senare på eftermiddagen. Hon ville ha hjälp med make up och hår. Tycker att den här familjen är så härliga, supertrevliga, glada och mysiga. har sminkat båda döttrarna till deras studentbal för några år sedan och sen dess har vi hållt kontakten.

Mamma och pappa dök upp senare mot kvällen och då hade jag och Magnus gjort klart allting inför våran lilla kräftskiva. Vi hade även tur med vädret så vi kunde sitta ute på vår terass och njuta av kräftor, räkor, ost och kex mm.

Kvällen avslutade vi nere i tv-soffan, tittade på filmen "Hur många lingon finns det i världen?" och njöt av min hemmagjorda chokladpannacotta med en topping av blåbär och hallon, mums!



Om filmen:

Alex är en charmerande slarver som varken tar ansvar för sig själv eller sina närmaste och hans liv är allt annat än under kontroll. Relationen till flickvännen Lisa är urusel och dessutom är han arbetslös. När så Lisa plötsligt får nog och kastar ut Alex på gatan tvingas han att söka ett jobb för sin överlevnad och plötsligt befinner han sig som assistent till ett gäng utvecklingsstörda och de får honom att steg för steg se livet med nya ögon...

Filmen bygger fritt på "Glada Hudik-teatern" och deras verksamhet som gjort sensationell succé.

Så tyckte jag:
Vilken underbar film, den bjöd både på en massa skratt och en hel del tårar. En riktigt härlig feelgood film!

++++



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback