Hanna står brud i Järvsö idag

Datum: 2011-08-30 Tid: 22:51:09

Då var det lördag och det innebär att jag ska sminka en brud, det har verkligen blivit så nästan varje helg hela sommaren. Men jag ska inte klaga, det är jätteroligt, lättförtjänta pengar och härligt att få se alla brudar bli så vackra med sin frisyr och sin make up. Nästan så att man blir sugen att gifta sig själv ;) Tänk att få vara så där "extra" piffig och vacker, en riktigt prinsessa, stå i centrum hela dagen och bara vara vacker....åh så härligt. men nån dag så blir det säkert min tur =)

Hanna skulle ha ett riktigt hälsingebröllop så hon hade fått låna en riktigt "krona" från en kyrka i byggden som tydligen har gått i generationer och var en tradion på hennes sida. När jag kom dit runt kl 12.00 så var hon nästan klar med håret så då var det dags för mig at sätta igång. Vi hade testat 2 olika make uper på henne, en i guld och brunt samt en i blått (då deras bröllop hade en tuch av blått). Men hon hade efter många om och men bestämt sig för det enkla, stilfulla bruna och guldiga tonerna. Och när hon var klar så var hon fantastisk vacker, en riktigt hälsingebrud. Jag och min kollega Linnea blev medbjuden att närvara vid både vigseln och fördrinken men vi tackade nej, för min del var det pga av att jag var klädd i svart långklänning, känns så där att vara klädd så på ett bröllop =( Innan de åkte så hjälpte jag även Hannas syster att få lite smink i ansiktet, så att hon blev klar i tid.

Bilder kommer......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback