Mitt resultat

Datum: 2010-05-25 Tid: 12:24:12

Jag måste ju berätta hur det gick hos läkaren sist när jag var där och vägde och mätte mig!
Jag har minskat 13 cm i midjemått på 6 veckor, dock inte så mycket på vågen. Men med tanke på hur mycket jag tränar så är det mycket bra. Då jag omvandlat en hel del fett till muskler (muskler väger mer än fett) och minskat i kroppsomfång. Jag är i allafall supernöjd och känner att det är på väg och rätt håll med mig och min kropp, mina mått och min vikt, att all hårdträning och kost ger resultat.



Lite om att bygga muskler samtidigt som du går ner i vikt!
För det är precis det här som jag har lyckats med =)

Om man bygger muskler, lägger man på sig muskelmassa och eftersom muskler är tätt kroppsvävnad så är dem tunga. Eftersom du bygger muskler måste du gå upp i vikt och inte tvärtom.

Det är möjligt att bygga muskler samtidigt som man bränner fett men det är högst komplicerat och kräver både mycket kunskap och disciplin.Att bränna fett och bygga muskler är motsatsen till varandra. För att förlora kroppsfett måste du äta mindre kalorier än vad din kropp gör av med under dagens aktiviteter. Å andra sidan, för att bygga muskler så måste du äta mer kalorier än vad din kropp använder till energi.

När man lagt på sig tillräckligt med muskelmassa, är det dags att definiera musklerna som ligger under fettlagret man har lagt på sig. Det kommer att bli enklare att förlora fett nu eftersom musklerna man byggt upp kommer att hjälpa till att bränna kroppsfettet. Muskler bränner mer kalorier för att bestå. Därför kommer man att bränna mer fett med en högre metabolism.

Jag är så glad och lycklig just nu och träningen går som på räls, i love it!
Jag tror och hoppas verkligen att jag kommer att nå mitt mål!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback